Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZLIKE U OSTVARIVANJU OBRAZOVANJA ZA PODUZETNIŠTVO U HRVATSKIM OSNOVNIM ŠKOLAMA

Narcisa Manojlović ; Ministarstvo socijalne politike i mladih, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 361 Kb

str. 137-15

preuzimanja: 339

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 361 Kb

str. 152-152

preuzimanja: 260

citiraj


Sažetak

Po isteku petogodišnjeg razdoblja tijekom kojeg je Strategija učenja za poduzetništvo 2010. – 2014. bila na snazi i isto toliko godina otkako je u primjeni Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, proveli smo anketno istraživanje na reprezentativnom uzorku od 271 ravnatelja osnovnih škola, s ciljem da se ocijene dosadašnja ostvarenja u području obrazovanja za poduzetništvo u hrvatskim osnovnim školama. Od ostvarenja na razini škola, procjenjivani su stupanj motiviranosti učitelja, poduzetničko ozračje škole, sustavnost u provođenju odgovarajućih nastavnih i izvannastavnih aktivnosti te postignuti pomaci u podučavanju za poduzetništvo. Na razini samih učenika procjenjivano je u kojoj se mjeri ostvaruje sustavan razvoj osobina ličnosti povezanih s poduzetništvom, stjecanje osnovnih ekonomskih, tržišnih i financijskih znanja, načina razmišljanja i znanja za pokretanje poduzetničkih poduhvata te razumijevanje mogućeg značenja poduzetničkih stavova za vlastiti život i profesionalni razvoj. Ovim je radom provjeravano postoje li razlike u navedenim ostvarenjima u području poduzetničkog učenja s obzirom na veličinu škole, veličinu naselja i regiju u kojoj škola djeluje. Nisu pronađene razlike među skupinama škola različite veličine, ali su utvrđene statistički značajne razlike u pojedinim ostvarenjima u području poduzetničkog učenja i na razini škola i na razini učenika, s obzirom na regionalnu pripadnost škole i veličinu naselja u kojem se škola nalazi. Učenje za poduzetništvo, uz nastojanja same škole, u mnogome ovisi o okruženju u kojem ona djeluje, pa bi u daljnjem razvoju i implementaciji kurikuluma trebalo uzeti u obzir i prevladati navedene razlike, s ciljem da se svim učenicima u Republici Hrvatskoj osiguraju podjednaki odgojno-obrazovni uvjeti.

Ključne riječi

obrazovanje za poduzetništvo; kurikulum; osnovne škole

Hrčak ID:

159146

URI

https://hrcak.srce.hr/159146

Datum izdavanja:

3.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.794 *