Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Književnoumjetnički tekst kao poticaj u razvoju gospodarske dimenzije građanskog odgoja i obrazovanja u nižim razredima osnovne škole

Dijana Dvornik orcid id orcid.org/0000-0002-6795-4744 ; Osnovna škola Spinut, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 63-78

preuzimanja: 2.685

citiraj


Sažetak

Gospodarska dimenzija jedna je od šest strukturnih dimenzija Građanskog odgoja i obrazovanja. Sadržaji gospodarske dimenzije uključuju odgovorno gospodarstvo, poduzetnost i poduzetništvo, pravo na učenje za konkurentnost na tržištu i zaštitu potrošača. Budući da se kurikul Građanskog odgoja i obrazovanja provodi i međupredmetno, u radu se želi prikazati mogućnost povezivanja nastave književnosti sa sadržajima Građanskog odgoja i obrazovanja. Analiza čitanaka za niže razrede osnovne škole upućuje na književnoumjetničke tekstove kojima se potiče razvoj gospodarske dimenzije. Tekstovi su podijeljeni prema zadanim temama (ishodima učenja): odnos rezultata učenja i uloženog truda, poduzetnost, novac i štednja, prava potrošača - reklama i zanimanja ljudi. Odabrani književnoumjetnički tekstovi poslužit će kao primjeri u ostvarivanju ciljeva gospodarske dimenzije Građanskog odgoja i obrazovanja kroz nastavu književnosti s naglaskom na metodičke mogućnosti.

Ključne riječi

gospodarska dimenzija; književnoumjetnički tekst; čitanka; metodičke mogućnosti

Hrčak ID:

160076

URI

https://hrcak.srce.hr/160076

Datum izdavanja:

11.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.722 *