Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture

Zlata Tomljenović orcid id orcid.org/0000-0003-3239-3729 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

str. 261-273

preuzimanja: 3.105

citiraj


Sažetak

Kvaliteta nastavnog procesa u likovnoj kulturi uvelike ovisi o učinkovitoj i kreativnoj kombinaciji kako općih, tako i specifičnih (likovnih) nastavnih metoda. Cilj rada bio je ispitati u kojoj mjeri učitelji razredne nastave upotrebljavaju pojedine nastavne metode u nastavi likovne kulture te utvrditi njihovu percepciju značajki, specifičnosti, svrhe i ciljeva uporabe određenih nastavnih metoda i strategija. Preliminarno istraživanje provedeno je na uzorku od 109 učitelja u osnovnim školama Primorsko-goranske i Istarske županije. T-testom je utvrđeno postojanje statistički značajne razlike između uporabe pojedinih nastavnih metoda i stručne spreme učitelja samo na jednoj od 14 varijabli, dok je pri utvrđivanju statistički značajne razlike između uporabe pojedinih nastavnih metoda i statusa učitelja utvrđena statistički značajna razlika na 8 od 14 varijabli. Rezultati pokazuju da u školskoj praksi još uvijek prevladava uporaba općih, ustaljenih metoda rada u odnosu na suvremene i specifične metode. Namjera ovog rada je doprinos istraživanju problematike primjene općih i specifičnih nastavnih metoda u nastavi likovne kulture, s ciljem osuvremenjivanja školske prakse te poticanja daljnjih istraživanja na ovom, još uvijek nedovoljno istraženom području.

Ključne riječi

likovna kultura; opće i specifične nastavne metode; nastavne strategije; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

160183

URI

https://hrcak.srce.hr/160183

Datum izdavanja:

11.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.820 *