Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11

Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece

Maja Kutnjak orcid id orcid.org/0000-0001-9020-2930 ; Osnovna škola Tomaša Goričanca; Mala Subotica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 127-139

preuzimanja: 666

citiraj


Sažetak

U radu se raspravlja o povezanosti kvalitete obiteljskog okruženja i socioekonomskog statusa obitelji s osvrtom na utjecaj osiromašenog obiteljskog okruženja i obrazovne razine roditelja na rani razvoj djece. Posebno su izdvojeni rezultati nacionalnih istraživanja koja upućuju na to da su djeca romske nacionalne manjine jedna od najranjivijih skupina djece. U radu su također prikazane neke praktične smjernice za uključivanje nepismenih roditelja u obrazovanje djece te je istaknuto nekoliko programa namijenjenih djeci predškolske i rane školske dobi i njihovim roditeljima nižeg socioekonomskog statusa koji potiču razvoj pismenosti i drugih kognitivnih vještina kod djece te osnažuju roditelje za ispunjavanje zahtjeva roditeljske uloge. Kao jedan od početnih koraka u procesu ostvarivanja suradnje i osnaživanja roditelja romske djece, u radu je predstavljeno istraživanje koje su proveli učitelji i romski pomagači Osnovne škole Tomaša Goričanca Mala Subotica u romskom naselju Piškorovec. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi obrazovnu strukturu i razinu pismenosti odraslog stanovništva naselja Piškorovec kako bi se na temelju dobivenih rezultata mogao planirati program intervencije koji će biti temeljen na procijenjenim potrebama.

Ključne riječi

obiteljsko okruženje, rani razvoj djece, romska djeca, procjena pismenosti roditelja, uključivanje roditelja

Hrčak ID:

161506

URI

https://hrcak.srce.hr/161506

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.356 *