Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Taktički i strateški ciljevi outsourcinga: Empirijsko istraživanje prakse velikih poduzeća

Mario Pavić


Puni tekst: hrvatski pdf 304 Kb

str. 51-64

preuzimanja: 810

citiraj


Sažetak

Outsourcing se sve više koristi u raznim industrijama, a predmet su brojne aktivnosti. U radu se istražuju ciljevi koje poduzeća primjenom outsourcinga namjeravaju ostvariti. Ciljevi outsourcinga mogu biti taktičkog i strateškog karaktera. Taktički ciljevi usmjereni su na kratkoročno rješenje određenih potreba ili problema, dok su strateški usmjereni na dugoročne koristi. Cilj istraživanja je utvrditi usmjerenost velikih poduzeća s obzirom na ciljeve outsourcinga, kao i važnost pojedinačnih ciljeva. Primarno istraživanje provodi se na reprezentativnom uzorku velikih hrvatskih poduzeća iz prerađivačke industrije, trgovine, djelatnosti prijevoza, skladištenja i veza, te hotelske djelatnosti. U istraživanju pojedinačnih ciljeva koristi se deskriptivna statistika. U istraživanju ukupne važnosti taktičkih te strateških ciljeva koristi se t-test za zavisne uzorke. Rezultati pokazuju da su velika poduzeća u većoj mjeri usmjerena na strateške ciljeve. Pojedinačno gledano, najznačajniji cilj outsourcinga smanjenje je troškova, koji je taktičkog karaktera, dok je poboljšanje fokusiranja poduzeća najznačajniji strateški cilj primjene outsourcinga.

Ključne riječi

outsourcing; taktički ciljevi; strateški ciljevi; velika poduzeća

Hrčak ID:

162009

URI

https://hrcak.srce.hr/162009

Datum izdavanja:

19.7.2016.

Posjeta: 2.374 *