Prethodno priopćenje
Taktički i strateški ciljevi outsourcinga: Empirijsko istraživanje prakse velikih poduzeća
Mario Pavić
Sažetak
Outsourcing se sve više koristi u raznim industrijama, a predmet su brojne aktivnosti. U radu se istražuju ciljevi koje poduzeća primjenom outsourcinga namjeravaju ostvariti. Ciljevi outsourcinga mogu biti taktičkog i strateškog karaktera. Taktički ciljevi usmjereni su na kratkoročno rješenje određenih potreba ili problema, dok su strateški usmjereni na dugoročne koristi. Cilj istraživanja je utvrditi usmjerenost velikih poduzeća s obzirom na ciljeve outsourcinga, kao i važnost pojedinačnih ciljeva. Primarno istraživanje provodi se na reprezentativnom uzorku velikih hrvatskih poduzeća iz prerađivačke industrije, trgovine, djelatnosti prijevoza, skladištenja i veza, te hotelske djelatnosti. U istraživanju pojedinačnih ciljeva koristi se deskriptivna statistika. U istraživanju ukupne važnosti taktičkih te strateških ciljeva koristi se t-test za zavisne uzorke. Rezultati pokazuju da su velika poduzeća u većoj mjeri usmjerena na strateške ciljeve. Pojedinačno gledano, najznačajniji cilj outsourcinga smanjenje je troškova, koji je taktičkog karaktera, dok je poboljšanje fokusiranja poduzeća najznačajniji strateški cilj primjene outsourcinga.
Ključne riječi
outsourcing; taktički ciljevi; strateški ciljevi; velika poduzeća
Hrčak ID:
162009
URI
Datum izdavanja:
19.7.2016.
Posjeta: 2.788 *