Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2221

Konstruktivističko e-učenje u visokoškolskoj nastavi

Branko Bognar ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Vesna Gajger ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Vlatka Ivić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek


Puni tekst: engleski pdf 308 Kb

str. 31-46

preuzimanja: 870

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 308 Kb

str. 31-46

preuzimanja: 530

citiraj


Sažetak

Premda se već duže vrijeme preporučuje korištenje e-učenja na svim razinama obrazovnog sustava, a time i u visokoškolskom obrazovanju, ono se vrlo često svodi na preuzimanje nastavnih materijala s mrežnih stranica nastavnika. Studenti znatno rjeđe sudjeluju na forumima posvećenim nastavnoj problematici, a još se rjeđe koriste sustavima za upravljanje učenjem u procesu obrazovanja (Dukić i Mađarić, 2012). Među sustavima za upravljanje učenjem posebno je popularna mrežna aplikacija Moodle koja je utemeljena na principima konstruktivizma i konstrukcionizma. Pri tome konstruktivizam polazi od pretpostavke da je učenje socijalni proces u kojemu ljudi uče u interakciji s drugim ljudima (Pritchard i Woollard, 2010), a konstrukcionizam tome dodaje povezanost znanja i socijalne akcije (Burr, 2003). Kako bi potakli studente na učenje putem međusobne interakcije proveli smo akcijsko istraživanje u kojemu smo nastojali istražiti mogućnosti ostvarivanja rasprava na mrežnom forumu sustava Moodle. Istraživanje je provedeno u okviru kolegija Pedagogija na prvoj godini Učiteljskog studija tijekom dvije akademske godine. Kao najvažnije prednosti takvog načina učenja uočili smo slobodu i fleksibilnost sudjelovanja, mogućnost razmjene iskustava i ideja, refleksivnost i suradničko učenje. Rasprave na web-forumu pokazale su određene nedostatke koje su se najčešće odnosile na nedovoljnu i nejednaku aktivnost svih sudionika, nepovezanost s raspravama drugih sudionika, nedovoljnu kritičnost, preduge tekstove i javljanje tehničkih problema. Ovo istraživanje je pokazalo mogućnosti organizacije konstruktivističkog e-učenje u visokoškolskoj nastavi u kojem studenti rado sudjeluju.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; Moodle; mrežni forum za raspravu; suradničko učenje; sustav za upravljanje učenjem

Hrčak ID:

164740

URI

https://hrcak.srce.hr/164740

Datum izdavanja:

30.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.718 *