Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2221
Konstruktivističko e-učenje u visokoškolskoj nastavi
Branko Bognar
; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Vesna Gajger
; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Vlatka Ivić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Sažetak
Premda se već duže vrijeme preporučuje korištenje e-učenja na svim razinama obrazovnog sustava, a time i u visokoškolskom obrazovanju, ono se vrlo često svodi na preuzimanje nastavnih materijala s mrežnih stranica nastavnika. Studenti znatno rjeđe sudjeluju na forumima posvećenim nastavnoj problematici, a još se rjeđe koriste sustavima za upravljanje učenjem u procesu obrazovanja (Dukić i Mađarić, 2012). Među sustavima za upravljanje učenjem posebno je popularna mrežna aplikacija Moodle koja je utemeljena na principima konstruktivizma i konstrukcionizma. Pri tome konstruktivizam polazi od pretpostavke da je učenje socijalni proces u kojemu ljudi uče u interakciji s drugim ljudima (Pritchard i Woollard, 2010), a konstrukcionizam tome dodaje povezanost znanja i socijalne akcije (Burr, 2003). Kako bi potakli studente na učenje putem međusobne interakcije proveli smo akcijsko istraživanje u kojemu smo nastojali istražiti mogućnosti ostvarivanja rasprava na mrežnom forumu sustava Moodle. Istraživanje je provedeno u okviru kolegija Pedagogija na prvoj godini Učiteljskog studija tijekom dvije akademske godine. Kao najvažnije prednosti takvog načina učenja uočili smo slobodu i fleksibilnost sudjelovanja, mogućnost razmjene iskustava i ideja, refleksivnost i suradničko učenje. Rasprave na web-forumu pokazale su određene nedostatke koje su se najčešće odnosile na nedovoljnu i nejednaku aktivnost svih sudionika, nepovezanost s raspravama drugih sudionika, nedovoljnu kritičnost, preduge tekstove i javljanje tehničkih problema. Ovo istraživanje je pokazalo mogućnosti organizacije konstruktivističkog e-učenje u visokoškolskoj nastavi u kojem studenti rado sudjeluju.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; Moodle; mrežni forum za raspravu; suradničko učenje; sustav za upravljanje učenjem
Hrčak ID:
164740
URI
Datum izdavanja:
30.5.2016.
Posjeta: 3.470 *