Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2161
Metrijske karakteristike testova za procjenu koordinacije, brzine i ravnoteže kod četverogodišnjaka
Marijana Hraski
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Vatroslav Horvat
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Igor Bokor
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Cilj ovog pilot-istraživanja bilo je utvrđivanje metrijskih karakteristika testova za procjenu hipotetskih latentnih dimenzija motoričkih sposobnosti kod djece predškolske dobi i to: koordinacije, brzine i ravnoteže. Uzorak je činilo 59 dječaka i djevojčica starosti od 48 ± 6 mjeseci. Ispitanici su bili iz tri vrtića grada Zagreba. Mjerenje je provedeno sa šest varijabli od kojih su dva testa bila za procjenu koordinacije (hodanje četveronoške oko stalka i osmica sa sagibanjem), dva za procjenu brzine (sunožni skokovi u obruče i trčanje na 10 m) i dva za procjenu ravnoteže (stajanje na jednoj nozi i hodanje po suženoj površini). Prikupljeni podaci analizirani su statističkim paketom Statistica 12. Pouzdanost testa izračunata je korelacijom između čestica (IIr) i Cronbach alfom (α). Izračunati su osnovni deskriptivni parametri: aritmetička sredina (AS), standardna devijacija (SD), raspršenost (SKEW) i stupanj zakrivljenosti (Kurt) distribucije. Za procjenu osjetljivosti i normalnost distribucije koristio se KS test. Homogenost je procijenjena univarijatnom analizom varijance (F test i razina značajnosti - p <0,05). Faktorska valjanost mjernog instrumenta izračunata je faktorskom analizom. Rezultati ovog istraživanja ukazat će na mogućnost primjene odabranih testova za procjenu motoričkih sposobnosti kod četverogodišnjaka. Kako je ovo pilot-istraživanje, rezultati će nam poslužiti u daljnjim opsežnijim istraživanjima.
Ključne riječi
motoričke sposobnosti; pouzdanost testova; predškolska dob
Hrčak ID:
164736
URI
Datum izdavanja:
30.5.2016.
Posjeta: 3.698 *