Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2181
Procjene kompetentnosti studenata Učiteljskog studija i učitelja za inkluzivnu praksu
Jasna Kudek Mirošević
; Dragutin Tadijanović Primary School in Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja ovoga rada je utvrditi razlike između studenata Učiteljskog studija i učitelja u redovitim osnovnim školama u mišljenjima o stečenim kompetencijama za odgojno-obrazovnu inkluziju. Istraživanje se temelji na njihovoj osobnoj procjeni stupnja osposobljenosti za primjenu pojedinih komponenti odgojno-obrazovne inkluzije učenika s teškoćama. U ispitivanju je sudjelovalo 212 studenata treće godine i 127 studenta pete godine Učiteljskog studija i 151 učitelj redovitih osnovnih škola. Skalom procjene kompetencija za odgojno-obrazovnu inkluziju obuhvaćene su komponente: procjena o vlastitoj sposobnosti identifikacije učenika s teškoćama i poznavanju specifičnosti pojedinih teškoća, poznavanje didaktičko-metodičkog pristupa i pružanja potrebne individualizirane podrške, poznavanje komunikacijskih vještina u partnerskim odnosima s roditeljima, spremnost na timski rad i suradnju s ostalim sudionicima u školi. Analizom je utvrđeno da su studenti spremniji inicirati procese za pružanje potrebne podrške u skladu sa zakonskim odredbama kao i inicirati aktivnosti za afirmaciju prava učenika naglašavajući važnost timskog rada, a da su učitelji kompetentniji u komunikaciji i savjetodavnom radu s roditeljima, kao i u suradnji s ostalim stručnjacima. Rezultati također ukazuju na veći osjećaj kompetentnosti učitelja i studenata treće godine u planiranju nastave i izrade prilagođenih nastavnih materijala i individualiziranih odgojno-obrazovnih programa, a da se studenti pete godine smatraju osposobljenijima za primjenu više razine etičnosti i profesionalnosti, kao i u radu s roditeljima.
Ključne riječi
kompetencije; odgojno-obrazovna inkluzija; studenti učiteljskog studija; učitelji
Hrčak ID:
164741
URI
Datum izdavanja:
30.5.2016.
Posjeta: 2.346 *