Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2217

Neki prediktori konstruktivističke nastave u osnovnom obrazovanju

Tomislav Topolovčan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Milan Matijević ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Mario Dumančić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 339 Kb

str. 193-212

preuzimanja: 303

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 339 Kb

str. 193-212

preuzimanja: 456

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri pojedina sociodemografska obilježja učenika i učitelja, zajedno s računalnom samodjelotvornošću, stavovima prema novim medijima i učestalošću korištenja novih medija u nastavi mogu smatrati prediktorima konstruktivističke nastave. Istraživanje je provedeno na uzorku skupina (N = 1528) učenika osmih razreda (N = 1026) i učitelja razredne i predmetne nastave (N = 502) u osnovnoj školi. Podatci su prikupljeni preuzetim instrumentima Skale računalne samodjelotvornosti, Skale stavova o novim medijima, Skale konstruktivističke nastave i konstruiranom Skalom učestalosti korištenja novih medija u nastavi. Rezultati ukazuju na to da su kod učenika sociodemografski podatci, viša razina računalne samodjelotvornosti, pozitivniji stavovi prema novim medijima i učestalije korištenje, kao zasebni čimbenici, značajni prediktori konstruktivističkog učenja. Kod učitelja su značajni stavovi i računalna samodjelotvornost, ali ne i sociodemografska obilježja te korištenje novih medija. Cjelokupna završna serija, i kod učitelja i kod učenika, značajan je prediktor konstruktivističkog učenja, s tim da su pojedine zasebne dimenzije prediktorskih čimbenika značajnije od drugih. Veću varijancu konstruktivističke nastave, i kod učenika i kod učitelja, objašnjavaju stavovi o novim medijima i računalna samodjelotvornost nego sama upotreba novih medija u nastavi, što potvrđuje neke prijašnje teorijske pretpostavke. Iako su dobivene značajne korelacije, rezultati ukazuju na povremeno organiziranje konstruktivističke nastave. Za razliku od učitelja učenici smatraju nove medije značajnim za konstruktivističko učenje, čime se potvrđuju kao pripadnici net-generacije. U radu su objašnjeni mogući razlozi i implikacije takvih rezultata.

Ključne riječi

konstruktivizam; novi mediji; računalna samodjelotvornost; stavovi o novim medijima; osnovna škola

Hrčak ID:

164743

URI

https://hrcak.srce.hr/164743

Datum izdavanja:

30.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.619 *