Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2219

Učenikova procjena nastave i sebe u ulozi onoga koji uči – važne stavke kod učiteljeva oblikovanja poticajne okoline za učenje

Milena Valenčić Zuljan ; Faculty of Education, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 213-230

preuzimanja: 305

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 213-230

preuzimanja: 445

citiraj


Sažetak

Početak 21. stoljeća obilježile su brojne društvene i ekonomske promjene, nove spoznaje o učenju, kao i zaključci raznolikih metaanaliza o efikasnom podučavanju, reformama, inovacijama, heterogenim razredima i interkulturalnoj školi, kao i velika očekivanja od učitelja i škole. Zbog svega navedenog učitelji se suočavaju s novim izazovima. Važno je da učitelj zna oblikovati poticajnu okolinu za učenje i nastavu prilagoditi učenicima. Priloženi članak prikazuje rezultate istraživanja koje je bilo i provedeno na uzorku od 577 učenika 9. razreda osnovnih škola u Sloveniji, a koje se odnosi na nastavu matematike i slovenskog jezika. Zanimalo nas je kako učenici prosuđuju nastavu i sebe u ulozi onoga koji uči te razlikuju li se statistički značajno u prosudbama s obzirom na ocjene i spol. Rezultati istraživanja su između ostalog upozorili na problem nedostatnog izvođenja diferencijacije i individualizacije učenja te upozorili na dva gledišta: neposredno, s tim da je taj faktor bio nisko vrednovan, i posredno kada su se gotovo kod svih faktora pokazale statistički značajne razlike između spolova, a u nešto manjoj mjeri i razlike između različito uspješnih učenika.

Ključne riječi

diferencijacija i individualizacija; ocjena zadanog predmeta; poticanje učenikova razmišljanja; spol; učenikova aktivnost na nastavi

Hrčak ID:

164744

URI

https://hrcak.srce.hr/164744

Datum izdavanja:

30.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.908 *