Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2169
Kineziološka edukacija – sadašnjost i budućnost
Vladimir Findak
; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb
Sažetak
U odgovoru usmjerenom na negativne izazove suvremene civilizacije posebno značenje pripada kineziologiji kao supstratnoj znanosti, njezinim primijenjenim područjima, a osobito kineziološkoj edukaciji i kineziološkoj metodici, koja, kao primijenjena znanstvena disciplina, za područje kineziološke edukacije ima supstratnu vrijednost. Kineziologija spremno rješava svoje znanstvene probleme, pa i one vezane uz civilizacijske izazove, ne samo na razini supstratne znanosti nego i u svojim primijenjenim područjima, uključujući i kineziološku edukaciju, a ističući značajnu ulogu kineziološke metodike. Da bi se znanstvena postignuća kineziologije i kineziološke metodike što uspješnije implementirala u teoriju i praksu kineziološke edukacije, potrebno je, uz ostalo, učiniti sljedeće: 1. Naša osobita pozornost treba biti posvećena afirmaciji područja kineziološke edukacije posebice putem znanstvenih istraživanja, na svim razinama odgojno-obrazovne vertikale. 2. Fleksibilnim programima treba školovati stručne kadrove koji će udovoljavati suvremenim potrebama, novim interesima društva, znati se koristiti suvremenom odgojno-obrazovnom tehnologijom i koji će imati potrebne kompetencije za uspješno obavljanje te djelatnosti. 3. U predmetnom kurikulu koji je upravo pred izradom osigurati ne samo promjenu naziva predmeta u „Kineziološka kultura“ nego i povećanje broja sati nastave, kako bi bio kongruentan sa zahtjevima koji proizlaze iz Lisabonske deklaracije, kao i s novom i sve odgovornijom, posebno razvojno-kompenzacijskom ulogom ovoga predmeta. 4. U cilju osiguravanja aktivnog izjednačavanja odgojno-obrazovnih mogućnosti svih sudionika, u odgojno-obrazovnom procesu treba se u još većoj mjeri koristiti svim kineziološkim resursima, a poglavito onim vezanim uz: suvremene organizacijske oblike rada, primjereno planiranje i programiranje, efikasno provođenje metodičkih organizacijskih oblika rada, metode rada, volumen opterećenja, učinkovite procedure praćenja i vrednovanja rada u području kineziološke edukacije. Dakako, navedena viđenja vezana uz sadašnjost i budućnost kineziološke edukacije nisu jedina. Naprotiv, treba ih shvatiti kao jedno od mogućih rješenja ne samo za bolje danas nego i sutra kineziološke edukacije.
Ključne riječi
kineziologija; kineziološka edukacija; kineziološka kultura; kineziološka metodika; kurikul
Hrčak ID:
164732
URI
Datum izdavanja:
30.5.2016.
Posjeta: 2.814 *