Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2160
Važnost rezultata dosadašnjih istraživanja za kreiranje interventnih sportskih programa za djecu
Marjeta Kovač
; Faculty of Sport, University of Ljubljana
Janko Strel
; Faculty of Sport, University of Ljubljana
Jurak Gregor
; Faculty of Sport, University of Ljubljana
Starc Gregor
; Faculty of Sport, University of Ljubljana
Sažetak
Posljednjih dvadeset godina brze promjene u životima djece i adolescenata zapažene su na globalnoj razini. Istraživanja svjetovnih promjena pokazala su da se životni stil djece i adolescenata u razvijenim zemljama manifestira povećanjem potkožne masnoće, u većoj proporciji pretilog stanovništva, kao i u pogoršanju njihovih motoričkih postignuća, poglavito izdržljivosti i snage. Slaba fizička spremnost djece i mladih povezuje se s mnogim preventivnim bolestima te predstavlja ozbiljan trenutni i budući javno-zdravstveni problem. Redovna i kvalitetna fizička aktivnost (PA) u djetinjstvu može dovesti do poboljšanja u mnogim fiziološkim i morfološkim varijablama djece i mladih. Prema tome, intervencije kod školske FA važne su kod poboljšanja razina FA djece i njihovih ishoda. Jedan interventni program FA započeo je u Sloveniji u rujnu 2014. Nedavno je taj interventni program ponuđen školskoj djeci u dobi između 9 i 12 godina. Istraživanja vezana uz fizički razvoj djece u dobi od 9 do 12 godina upućuju na to da je proporcija pretile i gojazne djece u Sloveniji u porastu posebno u navedenoj dobnoj skupini te da je fizička spremnost djece u navedenoj skupini u opadanju čak više nego među mladim adolescentima. Takva školska intervencija FA može značajno utjecati na fizičku spremnost djece. Prema tome, koncept nacrta novog interventnog programa FA, utemeljen na rezultatima istraživanja, prikazuje se kako bi pokazao da planiranje interventnog programa treba biti utemeljeno na dokazima istraživanja i iskustva, da treba uključivati moderne pristupe sadržaju programa i njegovu ishođenju, organizacijski dobro strukturiran pa ga trebaju izvoditi profesionalno kompetentni nastavnici.
Ključne riječi
djeca u pretpubertetu; koncept; osnovna škola; program intervencije; sport
Hrčak ID:
164737
URI
Datum izdavanja:
30.5.2016.
Posjeta: 1.599 *