Medijske studije, Vol. 7 No. 13, 2016.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20901/ms.7.13.7
Uvriježena mišljenja o hrvatskim novinarima na provjeri kod stručnjaka za odnose s javnošću
Ana Sušić
; diplomirala na Studiju komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu
Matilda Kolić Stanić
; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju, Zagreb
Jelena Jurišić
; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju, Zagreb
Sažetak
Novinari u hrvatskoj javnosti nemaju naročito dobru reputaciju. Naime, uvriježeno je mišljenje da, između ostaloga, pišu tendenciozno, da su skloni senzacionalizmu i manipulacijama te da im nedostaje analitičkih umijeća (usp. Kanižaj i Skoko, 2010; Jokoš i Kanižaj, 2012). Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to kako novinarski rad i novinarsku profesiju u Hrvatskoj percipiraju stručnjaci za odnose s javnošću u korporativnom sektoru, koji s novinarima svakodnevno neposredno surađuju. Kako bi se ispitala reputacija hrvatskih novinara među stručnjacima za odnose s javnošću, korištena je metoda dubinskih intervjua, i to s osam stručnjaka za odnose s javnošću koji su zaposleni u većim korporacijama u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo kako intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću hrvatske novinare
doživljavaju kao površne i pristrane izvjestitelje te više kao tragatelje za senzacijom nego za istinom. S druge strane, intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću nisu hrvatske novinare doživjeli kao zavidne, neodgovorne i potkupljive osobe. Osim toga, pokazali su razumijevanje za novinare, koji se susreću s raznim teškoćama, pogotovo u doba financijske krize.
Ključne riječi
reputacija hrvatskih novinara; odnosi s javnošću; odnosi s medijima; korporativni sektor; novinari; stručnjaci za odnose s javnošću
Hrčak ID:
166851
URI
Datum izdavanja:
20.6.2016.
Posjeta: 3.110 *