Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ON-LINE KUPOVINA, PREDNOST ILI OPASNOST

Dubravka Mandušić ; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za informatiku i matematiku, Zagreb, Hrvatska
Lucija Markić ; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za informatiku i matematiku, Zagreb, Hrvatska
Vitomir Grbavac ; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za informatiku i matematiku, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.139 Kb

str. 283-293

preuzimanja: 1.297

citiraj


Sažetak

lz godine u godinu povećava se i broj kupaca koji kupuju proizvode putem Interneta. U 2002. godini je u internetskoj trgovini u Hrvatskoj ostvareno 15 milijuna kuna prometa, a 325.000 hrvatskih surfera kupilo je nešto preko Interneta, dok je oko 80 tvrtki nudilo svoje proizvode online. Internet trgovina (e-commerce, elektronička trgovina), kao sastavni dio elektroničkog poslovanja (e-business), omogućuje Internet posjetitelju (kupcu) naručivanje proizvoda putem Interneta. Kupovanje preko Interneta može biti najbrži i često najjeftiniji način kupovine nekog proizvoda. Trgovina se putem Interneta smatra najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova. Kupovanje je moguće u bilo koje doba dana ili noći, niste ograničeni samo na kupce iz susjedstva, ne plaćate zakup poslovnog prostora i sl. Bilo gdje se nalazili, postavljajući vaš proizvod na Internet, omogućujete ostalim korisnicima Interneta da vide Vaš proizvod i ako su tisućama kilometara daleko. Uspostavljanje klasičnog maloprodajnog lanca zahtijeva velika ulaganja u infrastrukturu, prostor, uposlenike i prateću opremu. Organiziranje lnternet maloprodaje bitno je jeftinije, obzirom da sve fizičke trgovine zamjenjuje jedan Internet site.

Ključne riječi

on-line kupovina; poslužitelji; e-novčanik; korisnički podaci; aukcija; PublicEye

Hrčak ID:

167992

URI

https://hrcak.srce.hr/167992

Datum izdavanja:

29.7.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.700 *