Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.2043
Skala percepcije nastavnika o darovitim učenicima: istraživanje valjanosti i pouzdanosti
Mukaddes Demirok
; Ataturk Education Faculty, Near East University
Deniz Ozcan
; Ataturk Education Faculty, Near East University
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je konstruirati Skalu percepcije nastavnika o darovitim učenicima. Provedena su istraživanja valjanosti i pouzdanosti. Sudjelovalo je 175 slučajno odabranih nastavnika osnovnih škola. U sklopu istraživanja valjanosti skale utvrđena je kontekstualna vrijednost na temelju mišljenja stručnjaka, a faktorska se analiza koristila za strukturnu valjanost. Skala se sastoji od pet poddimenzija i 33 čestice. Poddimenzije su sljedeće: spremnost za učenje, sposobnosti učenja, karakteristike izražavanja, osobne karakteristike, karakteristike učenja i mentalne karakteristike. Ukupni Cronbachov alfa koeficijent pouzdanosti za skalu iznosio je 0.95. Istraživanja valjanosti i pouzdanosti dala su zadovoljavajuće rezultate tako da možemo reći kako se Skala percepcije nastavnika o darovitim učenicima može primjenjivati u području obrazovanja darovitih učenika.
Ključne riječi
darovit; percepcija; valjanost i pouzdanost skale; percepcija nastavnika
Hrčak ID:
167964
URI
Datum izdavanja:
28.9.2016.
Posjeta: 2.242 *