Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1664
Društvena prisutnost u trodimenzionalnim virtualnim svjetovima koji se primjenjuju u nastavi na daljinu
Rabia Yilmaz
; Kazim Karabekir Education Faculty, Ataturk University
Melike Aydemir
; Open Education Faculty, Ataturk University
Selcuj Karaman
; Kazim Karabekir Education Faculty, Ataturk University
Yuksel Goktas
; Kazim Karabekir Education Faculty, Ataturk University
Sažetak
Svrha ovog istraživanja bila je istražiti razlike u društvenoj prisutnosti među studentima koji su se, za nastavu na daljinu, koristili tradicionalnom videokonferencijom i 3D virtualnim svijetom. Osim toga, utvrđena su obilježja 3D okruženja koja najviše utječu na društvenu prisutnost i mišljenja korisnika o 3D okruženju. U ovom istraživanju koristile su se različite istraživačke metode. Za prikupljanje i analizu podataka koristile su se kvantitativne i kvalitativne metode. Uzorak ispitanika činilo je 40 studenata koji studiraju na daljinu, od toga je 20 studenata bilo u eksperimentalnoj grupi (koristili su se 3D virtualnim svijetom), a 20 u kontrolnoj grupi (koristili su se tradicionalnim metodama). Rezultati pokazuju da su student koji su se koristili 3D virtualnim okruženjem imali znatno veću društvenu prisutnost. 3D virtualni svijet doživjeli su društvenijim nego videokonferenciju. Uz to su uvidjeli da je 3D virtualni svijet pristupačnije, zanimljivije i fleksibilnije okruženje unutar kojeg su bili aktivni i društveni. Ti rezultati pokazuju da 3D virtualni svjetovi mogu biti učinkovita obrazovna okruženja za studij na daljinu zato što omogućuju veću društvenu prisutnost.
Ključne riječi
interaktivna obrazovna okruženja; nastava na daljinu i teleučenje; trodimenzionalno (3D); virtualna stvarnost
Hrčak ID:
167970
URI
Datum izdavanja:
28.9.2016.
Posjeta: 2.076 *