Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika
Sanjica Faletar Tanacković
orcid.org/0000-0001-7387-6458
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Anja Đurđević
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Boris Badurina
orcid.org/0000-0003-4111-6811
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Sažetak
Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedija u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika te da se njihovi stavovi u značajnoj mjeri razlikuju po spolu, znanstvenom području te učestalosti korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Nastavnički se pak stavovi u značajnoj mjeri razlikuju jedino po spolu, pri čemu, kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19,8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje te mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstvenoistraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika ni za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj se mjeri razlikuje po spolu, razini studija, znanstvenom području, akademskom uspjehu, učestalosti korištenja fakultetske knjižnice te percipiranom stavu nastavnika o korištenju tog izvora.
Ključne riječi
Wikpedija; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje; istraživanje; Hrvatska
Hrčak ID:
168547
URI
Datum izdavanja:
1.10.2015.
Posjeta: 3.888 *