Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234

Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika

Sanjica Faletar Tanacković orcid id orcid.org/0000-0001-7387-6458 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Anja Đurđević ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Boris Badurina orcid id orcid.org/0000-0003-4111-6811 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti


Puni tekst: hrvatski pdf 1.798 Kb

str. 161-199

preuzimanja: 2.060

citiraj


Sažetak

Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedija u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika te da se njihovi stavovi u značajnoj mjeri razlikuju po spolu, znanstvenom području te učestalosti korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Nastavnički se pak stavovi u značajnoj mjeri razlikuju jedino po spolu, pri čemu, kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19,8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje te mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstvenoistraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika ni za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj se mjeri razlikuje po spolu, razini studija, znanstvenom području, akademskom uspjehu, učestalosti korištenja fakultetske knjižnice te percipiranom stavu nastavnika o korištenju tog izvora.

Ključne riječi

Wikpedija; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje; istraživanje; Hrvatska

Hrčak ID:

168547

URI

https://hrcak.srce.hr/168547

Datum izdavanja:

1.10.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.888 *