Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ISPITIVANJE STAVOVA PREMA UČENJU ENGLESKOGA, NJEMAČKOGA I ŠPANJOLSKOG JEZIKA KAO STRANOG JEZIKA I JEZIKA STRUKE

Sandra Didović Baranac ; Sveučilište u Dubrovniku
Daniela Falkoni-Mjehović ; Sveučilište u Dubrovniku
Nives Vidak orcid id orcid.org/0000-0002-4921-5403 ; Sveučilište u Dubrovniku


Puni tekst: hrvatski pdf 572 Kb

str. 11-30

preuzimanja: 1.765

citiraj


Sažetak

U ovom radu istražuju se stavovi i uvjerenja prema učenju tri strana jezika kao jezika struke u formalnome obrazovnom kontekstu. Cilj rada bio je istražiti razlike u stavovima učenika prema jeziku koji uče s obzirom na spol i dob. U uvodnom dijelu dan je uvid u važnost stavova i uvjerenja kao bitnih individualnih čimbenika u procesu ovladavanja stranim jezicima, a u nastavku je opisano istraživanje provedeno među učenicima srednje strukovne škole (N = 321) koji uče engleski, njemački i španjolski kao strani jezik. Podaci su prikupljeni s pomoću upitnika BALLI (Beliefs About Language Learning Inventory) autorice Horwitz (1987.) a za potrebe ovog istraživanja preuzet je hrvatski prijevod upitnika autorice Mihaljević Djigunović (1998.). Analiza podataka provedena je metodom deskriptivne i inferencijalne statistike koristeći se programskim paketom SPSS. Dobiveni rezultati upućuju na važnost afektivnih čimbenika u procesu učenja stranih jezika, pa mogu imati i praktične implikacije u nastavi.

Ključne riječi

stavovi i uvjerenja; engleski; njemački i španjolski jezik

Hrčak ID:

169952

URI

https://hrcak.srce.hr/169952

Datum izdavanja:

2.12.2016.

Posjeta: 2.581 *