Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.1774
Obrazovanje za socijalno poduzetništvo i njegova povezanost s percepcijom poželjnosti i izvodljivosti socijalnog poduzetništva kod studenata poslovne ekonomije
Irena Kedmenec
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb
Miroslav Rebernik
; Faculty of Economics and Business, University of Maribor
Polona Tominc
; Faculty of Economics and Business, University of Maribor
Sažetak
Svrha ovog istraživanja bila je ispitati povezanost obrazovanja za socijalno poduzetništvo i iskustva u prosocijalnom ponašanju s jedne strane s percepcijom poželjnosti i izvodljivosti socijalnog poduzetništva kod studenata poslovne ekonomije s druge strane. Uzorak koji čine studenti poslovne ekonomije izabran je imajući u vidu implikacije ovog istraživanja na nastavne planove poslovnog obrazovanja. Uzorkom je obuhvaćeno 512 studenata poslovne ekonomije na posljednjim godinama studija iz pet zemalja: Austrije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije i Makedonije. Rezultati ukazuju na statistički značajnu pozitivnu povezanost između komponente „znati što“ obrazovanja za socijalno poduzetništvo te poželjnosti i izvodljivosti socijalnog poduzetništva. Komponenta „znati kako“ obrazovanja za socijalno poduzetništvo je statistički značajno pozitivno povezana s izvodljivošću socijalnog poduzetništva. Iskustvo u prosocijalnom ponašanju ima statistički značajnu pozitivnu povezanost kako s poželjnošću tako i s izvodljivošću socijalnog poduzetništva. Rezultati upućuju na to da bi obrazovanje za socijalno poduzetništvo trebalo uključivati stjecanje iskustava u volontiranju, aktivizmu i doniranju. Te aktivnosti usmjeravaju pažnju studenata na društvene probleme i osposobljavaju ih za njihovo rješavanje.
Ključne riječi
izvodljivost socijalnog poduzetništva; poželjnost socijalnog poduzetništva; prosocijalno ponašanje
Hrčak ID:
172313
URI
Datum izdavanja:
29.12.2016.
Posjeta: 2.749 *