Informatologia, Vol. 49 No. 3-4, 2016.
Review article
KONVERGENCIJA MEDIJA I TRANSFORMACIJA PUBLIKE
Denis Kalamar
; FERI, Institute of Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija predstavlja oblikovanje nove tehnološko-ekonomske paradigme koja donosi niz dubokih strukturnih rezova u svim dijelovima društvenog života. U radu se prikazuje promijenjena logika medijske akcije kao posljedica tehnološkog razvoja i popularizacije interneta. Refleksija nastale promjene je konvergencija koja je u najjednostavnijoj definiciji kategorizirana kao tehnološka i medijska. Zajednički ili konvergentni komunikacijski kanali koji su nastali na velikom medijskom monopolu konglomerata, utječu na percepciju recipijenta, potrošača koji su poznati pod pojmom publike. Potonji je pod utjecajem procesa transformacije i to mijenja svoj izvorni način rada. Koncentracija medija mijenja sliku medijskog prostora, jer se temelji na općem interesu publike i smanjenju troškova, što utječe na tradicionalne aspekte novinarstva i odnosi se na integraciju i reorganizaciju uredništva istog medija. Čak i u slovenskom medijskom prostoru smo naišli na tehnologije utemeljene na konvergenciji, koje su promijenile proizvodnju medijskog sadržaja i u skladu s tim reorganizacijiu medijskih organizacija, koja je istovremeno stvorila i još uvijek stvara novo korisničko iskustvo. Konvergencija se tako odnosi na društvene i kulturne prirode, koji se pokreće pitanje formiranja globalnog sela i rizik za homogenizaciju kulture u e-informacijskom društvu.
Keywords
konvergencija; medij; publika; transformacija; tehnološke i društvene promjene
Hrčak ID:
173849
URI
Publication date:
30.12.2016.
Visits: 9.406 *