Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Multikulturalni inventar ličnosti (MPQ) – psihometrijska svojstva i mogućnost primjene u obrazovnom kontekstu

Danijela Petrović ; Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Srbija
Milica Vučetić ; Fakultet tehničkih nauka u Čačku, Univerzitet u Kragujevcu, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 85-92

preuzimanja: 437

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 93-93

preuzimanja: 199

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 116 Kb

str. 94-94

preuzimanja: 217

citiraj


Sažetak

U ovom su radu ispitivana psihometrijska svojstva srpske verzije multikulturalnog inventara ličnosti (Multicultural Personality Questionnaire – MPQ). Uzorak je činilo 329 studenata nastavničkih fakulteta. Revidirana verzija ovog upitnika na srpskom jeziku sastoji se iz 91 stavke kojima se procjenjuje pet konstrukata za koje se pretpostavlja da se nalaze u osnovi multikulturalne ličnosti: kulturalna empatija, otvorenost, emocionalna stabilnost, socijalna inicijativa i fleksibilnost. Na četiri od pet skala utvrđena je visoka unutrašnja konzistentnost, s Alfa koefcijentima preko 0.80, što ukazuje na dobru pouzdanost revidirane verzije ovog instrumenta. Analiza glavnih komponenti rezultirala je četvorofaktorskim rješenjem koje objašnjava 33,4 % varijance. Ova struktura je podržana i analizom interkorelacija subskala. U radu je razmatrana i mogućnosti korištenja ovog instrumenta u istraživanju multikulturalne efkasnosti u obrazovnom kontekstu.

Ključne riječi

multikulturalna efikasnost; multikulturalni inventar ličnosti; obrazovanje nastavnika

Hrčak ID:

173977

URI

https://hrcak.srce.hr/173977

Datum izdavanja:

17.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.506 *