Izvorni znanstveni članak
NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA
Valentina Martan
; Osnovna škola Nedelišće
Sanja Skočić Mihić
; Učiteljski fakultet u Rijeci
Antonija Puljar
; Osnovna škola Cetingrad
Sažetak
Učenici sa specifičnim teškoćama učenja (STU), usprkos dobrim kognitivnim sposobnostima, iskazuju znatne teškoće u temeljnim obrazovnim vještinama pa je neophodno modificirati uobičajene načine poučavanja. Cilj rada bio je utvrditi učestalost korištenja pojedinih nastavnih strategija i postupaka učitelja u poučavanju ovih učenika te utvrditi postoje li među njima razlike u odnosu na neke sociodemografske varijable. U istraživanju je sudjelovalo 109 osnovno‐školskih učitelja. Korištena je prilagođena inačica upitnika „Strategije poučavanja učenika sa specifičnim teškoćama učenja“ (engl. Teaching Strategies for Students with Learning Difficulties) autora Yuena, Westwooda i Wonga (2004). Dobivena je dvofaktorska struktura, s koeficijentima pouzdanosti Cronbachov alfa 0.72 – 0.84. Učitelji najčešće osiguravaju učenicima sa STU‐om dodatno vrijeme za pisane radove, pružaju im više neposredne pomoći te potiču druge učenike na pomoć. Odgovarajuće didaktičke postupke u radu s učenicima sa STU‐om češće primjenjuju učitelji razredne nastave, učitelji s više od pet godina radnog staža, oni koji su tijekom inicijalnog obrazovanja slušali kolegij o poučavanju učenika s posebnim potrebama i imali volontersko iskustvo u radu s njima, oni koji se procjenjuju sposobnima prepoznati STU i oni koji diferencirano ocjenjuju učenike sa STU‐om. Rezultati jednoznačno ukazuju na važnost educiranosti učitelja za rad s učenicima sa STU‐om primjenom individualiziranih postupaka kako bi učenik sa STU‐om u najvećoj mjeri razvio svoje potencijale.
Ključne riječi
individualizacija; inkluzivno obrazovanje; specifične teškoće učenja; nastavne strategije
Hrčak ID:
176912
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 4.879 *