Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA

Marina Novak ; Sveučilište u Zagrebu; Muzička akademija


Puni tekst: hrvatski pdf 28.224 Kb

str. 245-256

preuzimanja: 432

citiraj


Sažetak

Često se postavlja pitanje jesu li i u kojoj mjeri nastavnici‐pripravnici nakon završetka studija glazbe na visokoškolskoj glazbenoj ustanovi, bez dodatne edukacije, sposobni raditi u nastavi u osnovnoj ili srednjoj glazbenoj školi. Ishodi učenja studijskih programa glazbenih akademija ukazuju na to da su studenti po završetku studija kompetentni za samostalan rad u nastavi. Međutim, da bi se provjerilo stvarno stanje, potrebno je prikupiti povratne informacije od diplomiranih studenata i od njihovih poslodavaca, ravnatelja glazbenih škola. Povratne informacije diplomiranih studenata do sada su do visokoškolskih glazbenih ustanova dolazile neformalno, neposrednim kontaktom s bivšim profesorima, dok su povratne informacije poslodavaca izostale. Kako bi se prikupile povratne informacije poslodavaca provedeno je istraživanje u suradnji s ravnateljima osnovnih i srednjih glazbenih škola u Hrvatskoj (N=23) u kojem se, između ostalog, kroz osamnaest kategorija, procjenjivala razina kompetencija potrebnih za rad u nastavi koje su stvarno usvojene tijekom studija na glazbenim akademijama. Od ispitanika se uz to tražilo da istaknu i pet, po njihovom sudu, najvažnijih kompetencija nastavnika. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici‐pripravnici u velikoj mjeri kompetentni u području poznavanja vlastite profesije, umjetničke samostalnosti te užeg područja struke (predmeta), dok su najlošijim ocjenjena sposobnost kritike i samokritike te prilagodbe novim situacijama. Kao pet najvažnijih kompetencija, uz sposobnost i želju za učenjem i sposobnost primjene znanja u rješavanju praktičnih problema, ispitanici su još istaknuli i poznavanje vlastite profesije, sposobnost planiranja, organiziranja i vrednovanja ciljeva poučavanja te timski rad.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; glazbene škole; nastavničke kompetencije; visokoškolska glazbena pedagogija

Hrčak ID:

177058

URI

https://hrcak.srce.hr/177058

Datum izdavanja:

15.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.050 *