Izvorni znanstveni članak
Izazovi kojima su pedagozi izloženi u savjetodavnom radu - globalizacijski kontekst i (anti)vrijednosti
Sofija Vrcelj
; Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Rad je posvećen analizi suvremenih fenomena pod kojima podrazumijevamo mobilnu telefoniju, društvene mreže, brendiranje mladosti, ljepote, zdravlja i sreće kroz estetizaciju tijela te drugih (anti)vrijednosti globalizacijskog konteksta i njihovih utjecaja na mlade koji značajno redefiniraju savjetodavni rad u školama. Kroz tu prizmu, globalizacija je nametnula potrebu pripremanja savjetnika (pedagoga) za rad s vrlo različitom školskom populacijom te traženje najboljeg pristupa u kompleksnom spoju suodnosa suvremenih zbivanja, mladih, odgojno-obrazovnih institucija i dinamičnog okruženja. Promišljanja novih koncepata savjetodavnog rada zahtjeva holistički pristup, posebno stoga što su pedagozi (i školski savjetnici) jedinstveno pozicionirani s obzirom na to da imaju potpuniju sliku životnih okolnosti učenika te njihovih izazova i potreba. Ovakav pristup pedagozima, odnosno savjetodavnom radu kojeg nazivaju pedagogijom životnog puta, kristalizira stavove o promjeni obrazovnih politika i promjenama u obrazovanju pedagoga kako bi oni savjetodavnim radom mogli odgovoriti na izazove globalizacijskog konteksta.
Ključne riječi
brendiranje mladosti; društvene mreže; karijera; kultura konzumerizma; mobilna telefonija; balkanizacija
Hrčak ID:
177320
URI
Datum izdavanja:
10.2.2016.
Posjeta: 3.507 *