Izvorni znanstveni članak
Graditi profesiju: profesionalna etika i obrazovanje odgajatelja
Danijela Blanuša Trošelj
orcid.org/0000-0002-1376-8110
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Željka Ivković
orcid.org/0000-0002-9393-9433
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Profesionalna etika je područje u kojoj se odgajatelji ne osjećaju sigurno. Da bi nužno ojačala svoj društveni status, odgajateljska profesija mora jačati i područje profesionalne etike. Iako formalno obrazovanje ne postoji, dijelovi profesionalne etike mogu se pronaći u ishodima učenja i kompetencijama pojedinih kolegija na Učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u akademskoj godini 2012/2013 među 33 odagajteljica upisanih u prvi semestar prve godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Glavni ciljevi istraživanja bili su ispitati stavove odgajatelja o profesionalnoj etici, kao i da utvrditi da li edukacija o profesionalnoj etici može utjecati na razvoj svijesti o istoj. Pripremljeni upitnik korišten je u u dva mjerna ciklusa, prije i poslije edukacije, dok je t-test za zavisne uzorke korišten za usporedbu rezultata mjerenja. Kvalitativni podaci prikupljeni su otvorenim pitanjima.
Ključne riječi
etika; inicijalno obrazovanje; odgajatelji; profesija
Hrčak ID:
178099
URI
Datum izdavanja:
22.9.2016.
Posjeta: 5.089 *