Stručni rad
HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI
Maja Glušac
orcid.org/0000-0002-9134-2115
; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayer u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
U radu se propituje obrada hrvatskoga naglasnog sustava u srednjoškolskome obrazovanju. Analiziranjem udžbenika hrvatskoga jezika i anketiranjem srednjoškolskih gimnazijskih profesora i profesora strukovnih škola dobiveni su podatci o načinu obrade naglasnoga sustava u različitim usmjerenjima, o problemima s obradom naglasnoga sustava te o zastupljenosti pojedinih sadržaja u nastavi s osobitim osvrtom na odmake od naglasne norme – koji nisu obvezan nastavni
sadržaj. Razlike u pristupu naglasnomu sustavu s obzirom na srednjoškolsko usmjerenje potvrđuju se i anketiranjem bivših učenika gimnazija i strukovnih škola, kao i testovima znanja. Radom se potvrđuje i činjenica kako je zainteresiranost (i profesora i učenika) za učenje i usvajanje toga gradiva vrlo slaba što naposljetku potvrđuje i tvrdnju da standardni naglasak ne konotira prestiž, viši status i jezičnu
kompetenciju.
Ključne riječi
hrvatska prozodija; naglasna norma; odmaci od naglasne norme; poučavanje naglasnoga sustava
Hrčak ID:
178253
URI
Datum izdavanja:
30.3.2017.
Posjeta: 2.859 *