Pregledni rad
Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija
Alena Letina
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 261 Kb
str. 103-114
preuzimanja: 1.270
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2015). Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 103-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178841
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 103-114. https://hrcak.srce.hr/178841. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 103-114. https://hrcak.srce.hr/178841
Harvard
Letina, A. (2015). 'Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 103-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178841 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Letina A. Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):103-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178841
IEEE
A. Letina, "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 103-114, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178841. [Citirano: 28.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 96 Kb
str. 115-115
preuzimanja: 210
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2015). Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 103-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178841
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 103-114. https://hrcak.srce.hr/178841. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 103-114. https://hrcak.srce.hr/178841
Harvard
Letina, A. (2015). 'Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 103-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178841 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Letina A. Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):103-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178841
IEEE
A. Letina, "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 103-114, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178841. [Citirano: 28.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 96 Kb
str. 116-116
preuzimanja: 205
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2015). Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 103-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178841
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 103-114. https://hrcak.srce.hr/178841. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 103-114. https://hrcak.srce.hr/178841
Harvard
Letina, A. (2015). 'Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 103-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178841 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Letina A. Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):103-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178841
IEEE
A. Letina, "Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 103-114, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178841. [Citirano: 28.11.2024.]
Sažetak
U ovome radu razmatraju se mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Polazeći od konteksta suvremenog društva, u okviru kojeg dolazi do usmjeravanja obrazovnih politika i njihovih sustava prema razvoju učeničkih kompetencija, te na temelju analitičkog razmatranja složenosti pojma kompetencije i pokušaja njegova određenja u kontekstu odgoja i obrazovanja, razmotrena su i deskriptivno određena temeljna obilježja odgoja, obrazovanja i kurikuluma usmjerenih prema razvoju učeničkih kompetencija, kao i prednosti i nedostatci takvoga pristupa obrazovanju. Pregledom domaće i strane literature te metaanalizom dosadašnjih razmatranja dolazi se do zaključka da je holistički pristup kompetencijama, u okviru kojeg se one određuju kao višedimenzionalna i transferalna kvaliteta djelovanja, najprihvatljiviji za kontekst općeg i obveznog obrazovanja i predstavlja svojevrstan potencijal za podizanje njegove kvalitete. Izazovi takvoga pristupa i njegova implementacija u odgojnoobrazovni kontekst hrvatskoga školstva složeni je zadatak za nadolazeću kurikulumsku reformu. Osnovni cilj trebalo bi biti ostvarenje pozitivnih obilježja i potencijala koje takav pristup nudi, osobito u smislu njegova doprinosa cjeloživotnom učenju i obrazovanju.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; holistički pristup; kompetencije; kurikulum; kurikulumska reforma
Hrčak ID:
178841
URI
https://hrcak.srce.hr/178841
Datum izdavanja:
6.11.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.281
*