Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja

Silvio Bratković ; Policijska akademija, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 312 Kb

str. 133-146

preuzimanja: 491

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 96 Kb

str. 147-147

preuzimanja: 193

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 96 Kb

str. 148-148

preuzimanja: 182

citiraj


Sažetak

Strukovno policijsko obrazovanje vrlo je složen sustav čiju kompleksnost uopćeno možemo sagledavati sa dva osnovna aspekta – sadržajno i organizacijski. Sadržajno, radi se o razvijanju kompetencija za obavljanje vrlo složenih poslova koji su od velikog značaja za društvo u cjelini (pitanje sigurnosti života i imovine, prevencije i sprječavanja počinjenja kaznenih djela, traženja i kažnjavanja počinitelja istih, zaštite žrtava raznih oblika kriminaliteta, sigurnosti sudionika u prometu, nadzora državne granice i dr.). Organizacijski, sustav policijskog obrazovanja se sastoji od nekoliko razina – temeljnog policijskog obrazovanja za stjecanje temeljnih kompetencija, visokoškolskog policijskog obrazovanja, koje ne spada u strukovno, ali se njime stječu važne rukovoditeljske i visokospecijalizirane kompetencije i cijelog niza različitih oblika strukovnog obrazovanja odraslih – specijalizacije, stručnog osposobljavanja i usavršavanja (potrebnih da bi se stekle kompetencije za vrlo veliki broj radnih mjesta s različitim obrazovnim potrebama). Tri su važna čimbenika koja određuju sveukupnost strukovnog policijskog obrazovanja – kurikulum, kao sveobuhvatnost obrazovnih procesa usmjerenih na razvoj policijskih službenika i stjecanje kompetencija potrebnih za obavljanje njihovih poslova, kvalifkacijski okvir koji, kao temeljni razvojni dokument u obrazovanju svake zemlje, određuje kvalifkacijske razine i kako do njih doći, te razine grupa ishoda učenja u pojedinim obrazovnim razinama i modulima, a sve u svrhu i kao element građenja karijere policijskog službenika, te cjeloživotno učenje kao temeljno načelo cjelokupnosti policijskog obrazovanja. Ovaj rad obrađuje strukovno policijsko obrazovanje s aspekta triju važnih čimbenika i njihovog međusobnog prožimanja.

Ključne riječi

strukovno policijsko obrazovanje; kurikulum; kvalifikacijski okvir; kompetencije; ishodi učenja; cjeloživotno učenje

Hrčak ID:

178848

URI

https://hrcak.srce.hr/178848

Datum izdavanja:

6.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.000 *