Stručni rad
RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE
Emerik Munjiza
; Velika Kopanica, Hrvatska
Blanka Skender
; Osnovna škola „Ivan Filipović“, Velika Kopanica, Hrvatska
Sažetak
Prema psiholingvističkom kriteriju postoje dvije vrste čitanja: čitanje naglas i čitanje u sebi. Obje vrste čitanja moguće je empirijski utvrditi i mjeriti: čitanje naglas kao brzinu čitanja i čitanje u sebi kao razumijevanje pročitanog teksta. U ovom istraživanju obje vrste čitanja empirijski su ispitane s otklonom od 26 godina. U oba istraživanja korišteni su isti instrumentariji: jednominutni ispit glasnog čitanja forme Ia, IIa, IIIa i IVa i čitanje s razumijevanjem forme TČIa, TČIIa, TČIIIa i TČIVa.
Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi „Ivan Filipović“ Velika Kopanica 1985./86. na uzorku od 257 učenika razredne nastave i 2011./12. na uzorku od 163 učenika razredne nastave. U istraživanju se pošlo od pretpostavke da je promijenjeno/poboljšano obiteljsko i školsko okružje u vremensko rasponu od 26 godina dovelo do poboljšanja na području razvijenosti čitateljskih sposobnosti. Dobiveni rezultati u istraživanju ne ukazuju da je došlo do očekivanih poboljšanja na području razvijenosti čitateljskih sposobnosti.
Ključne riječi
čitateljske sposobnosti; brzina čitanja; čitanje s razumijevanjem; obiteljsko i školsko okružje
Hrčak ID:
179039
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 2.025 *