Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/studpol/2016.05.01.01

OKRUŽENJE KAO ČIMBENIK UČENJA U DJEČJEM VRTIĆU

Snježana Močinić ; Università Juraj Dobrila di Pola, Facoltà di Scienze della Formazione
Cristina Moscarda ; Università Juraj Dobrila di Pola, Facoltà di Scienze della Formazione


Puni tekst: talijanski pdf 219 Kb

str. 1-20

preuzimanja: 48.064

citiraj


Sažetak

U radu se obrađuje fizičko i socijalno okruženje kao temeljni faktor za razvoj odgojno-obrazovnoga projekta. Okruženje se smatra “trećim odgojiteljem” i igra presudnu ulogu u definiranju kvalitete učenja. Sobe, radionice, hodnici, materijal iz kojega je napravljena zgrada, kontekst u kojem je smještena, boje zidova, kvaliteta rasvjete, namještaj, didaktički materijali: sve to čini okruženje u kojem dijete živi, uči, doživljava iskustva, uspostavlja odnose s drugima. Odlučujući u razvojnome procesu je odgojitelj koji, kroz direktno i indirektno finalizirano djelovanje, može stvoriti ugodno i pristupačno okruženje, funkcionalno za učenje. Empirijsko istraživanje potvrđuje opredijeljenost dječjih vrtića uključenih u istraživanje da postanu mjesto susreta, interakcije, slušanja, uzajamne pomoći u poboljšanju odnosa između djeteta i školskoga okruženja. Posebno to pokazuje bogatstvo kutića i materijala koje odgojiteljice stavljaju djeci na raspolaganje.

Ključne riječi

dijete; dječji vrtić; okruženje treći odgojitelj; odgojiteljice; učenje

Hrčak ID:

180228

URI

https://hrcak.srce.hr/180228

Datum izdavanja:

31.10.2016.

Podaci na drugim jezicima: talijanski engleski

Posjeta: 51.542 *