Studia Polensia, Vol. 5 No. 1, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/studpol/2016.05.01.01
OKRUŽENJE KAO ČIMBENIK UČENJA U DJEČJEM VRTIĆU
Snježana Močinić
; Università Juraj Dobrila di Pola, Facoltà di Scienze della Formazione
Cristina Moscarda
; Università Juraj Dobrila di Pola, Facoltà di Scienze della Formazione
Sažetak
U radu se obrađuje fizičko i socijalno okruženje kao temeljni faktor za razvoj odgojno-obrazovnoga projekta. Okruženje se smatra “trećim odgojiteljem” i igra presudnu ulogu u definiranju kvalitete učenja. Sobe, radionice, hodnici, materijal iz kojega je napravljena zgrada, kontekst u kojem je smještena, boje zidova, kvaliteta rasvjete, namještaj, didaktički materijali: sve to čini okruženje u kojem dijete živi, uči, doživljava iskustva, uspostavlja odnose s drugima. Odlučujući u razvojnome procesu je odgojitelj koji, kroz direktno i indirektno finalizirano djelovanje, može stvoriti ugodno i pristupačno okruženje, funkcionalno za učenje. Empirijsko istraživanje potvrđuje opredijeljenost dječjih vrtića uključenih u istraživanje da postanu mjesto susreta, interakcije, slušanja, uzajamne pomoći u poboljšanju odnosa između djeteta i školskoga okruženja. Posebno to pokazuje bogatstvo kutića i materijala koje odgojiteljice stavljaju djeci na raspolaganje.
Ključne riječi
dijete; dječji vrtić; okruženje treći odgojitelj; odgojiteljice; učenje
Hrčak ID:
180228
URI
Datum izdavanja:
31.10.2016.
Posjeta: 51.542 *