Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.9.2.7

STRATEŠKO UPRAVLJANJE HRVATSKIM TURIZMOM NA RAZINI PODUZEĆA

Vinka Cetinski ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Slobodan Ivanović ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 3.114 Kb

str. 65-78

preuzimanja: 699

citiraj


Sažetak

Turizam je kao rijetko koja djelatnost izrazito osjetljiva na utjecaje iz makrookruženja. U uvjetima rastuće neizvjesnosti strateško upravljanje dobiva na značenju, te putem istraživanja uvjeta okruženja, predviđajući daljnji razvoj trendova i njihove implikacije na subjekte, razvojem odgovarajućih strategija na više razina, nastoji svjesno utjecati na povećanje konkurentskih prednosti kako turističkih destinacija tako i njenih subjekata.
Pod pojmom «strateškog upravljanja» podrazumijeva se set upravljačkih odluka i akcija koje određuju dugoročno poslovanje subjekata u sklopu upravljačkog sustava turizma: usmjeravanje subjekata sagledavajući ključne utjecaje iz okruženja i interne činitelje. Radi se o upravljačkom konceptu koji polazi od toga da donošenje pravilno usmjerenih strateških odluka minimizira negativne efekte iz okruženja i stvara strateške prednosti za subjekte koje se mogu kapitalizirati tek u srednjem i dugom roku. (Čižmar S. (2001) Strateško upravljanje u funkciji učinkovitog razvoja turističkog ugostiteljstva u Hrvatskoj, doktorska disertacija, Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, str. 3.) Radi se o integriranom pristupu strateškom upravljanju odnosno o konceptu koji je u slučaju razvoja hrvatskog turizma najprihvatljiviji, jer samo integriranim pristupom strateškom upravljanju, horizontalnim i vertikalnim povezivanjem elemenata svih podsustava cjelovitog upravljačkog sustava i kvalitetnim partnerskim odnosima, može se polučiti stvarni i na dugi rok za subjekte u sustavu upravljanja turizmom u Hrvatskoj, pozitivan rezultat, koji će biti mjerljiv u tržišnom i financijskom smislu. U modelu strateškog upravljanja u nas potrebno je uspostaviti gospodarsku optimizaciju svih podsustava i sustava, i to kroz uspostavu efikasnosti u svim elementima podsustava, ali usklađeno i s uspostavom efikasnosti sustava u cjelini. Intenzitet i brzina pozitivnih razvojnih promjena biti će određeni tempom izgradnje poduzetništva, inovatorstva i uspostave upravljačke odgovornosti u svim segmentima i na svim upravljačkim razinama podsustava ali i turizma kao cjelovitog sustava. U ovom radu obrađuje se problematika strateškog upravljanja na mikro razini s naglaskom na razvoju odgovornosti za upravljanje poslovnim rezultatom i kapitalnim ulaganjima.

Ključne riječi

strateško upravljanje na mikro razini; plan upravljanja imovinom; benchmarking standardi

Hrčak ID:

181470

URI

https://hrcak.srce.hr/181470

Datum izdavanja:

30.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.973 *