Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20867/thm.3.2.14
Menadžment i kvaliteta usluga brodskog ugostiteljstva u Hrvatskoj
Borislav Šimundić
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Damir Lovreković
; Jadrolinija, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Naglim je razvojem turizma došlo do ubrzana razvoja putničke nacionalne flote čime je omogućeno 1989. godine priobalni i otočni dio Hrvatske posjeti 7,8 milijuna turista s ostvarenih 58 milijuna noćenja.
Paralelno s razvojem putničkoga brodarstva stvaralo se i brodsko ugostiteljstvo na linijskim brodovima te ugostiteljstvo na brodovima za kružno putovanje sa svim značajkama vezanim za razvoj brodogradnje i turizma u nas i u svijetu, pružajući putniku jednostavne ugostiteljske usluge na kratkim relacijama ili hotelijersko-ugostiteljske usluge na dužobalnim i međudržavnim linijama s dužinom navigacije od jednoga dana i više.
Inače, brodsko je ugostiteljstvo dio ukupnoga ugostiteljstva koje se obavlja na prijevoznim sredstvima, a svrha mu je zadovoljenje putnika u smještaju, prehrani i piću za vrijeme putovanja brodovima i predstavlja dio opće službe na brodovima. Brodska poduzeća vode ugostiteljstvo kao sporednu djelatnost koja je najčešće nužna za obavljanje temeljne djelatnosti, a to je prijevoz putnika i robe.
U ovome su radu istraživani menadžment i kvaliteta usluga brodskoga ugostiteljstva najvećega hrvatskoga brodara Jadrolinije Rijeka sa svim
specifičnostima i kritičkim osvrtom na pojedine dijelove pružanja usluga.
Ključne riječi
ugostiteljstvo; brodsko ugostiteljstvo; menadžment; kvaliteta
Hrčak ID:
182336
URI
Datum izdavanja:
30.12.1997.
Posjeta: 2.090 *