Pregledni rad
https://doi.org/10.20867/thm.2.1.7
Standardi Europske unije u funkciji razvoja kvalitetnije svjetske turističke ponude
Ana Vizjak
; Fakultät für Hotelmanagement Opatija, Universität Rijeka
Sažetak
Kvalitet postaje bitnim obilježjem i orijentacijom potencijalnih turista i zahtjevom turističke potražnje na tržištu. Kvalitet se odnosi na sve elemente i segmente turističkih usluga i usluživanja, sadržaja i oblika te prirodnih, tehničkih i ljudskih potencijala. Novost, raznovrsnost, kontrasnost, humanost, temporalnost i slično, posebne su odlike kvalitete u suvremeno doba.
Poboljšanje kvalitete proizvoda i usluga postaje predmetom interesa i regulacije Europske unije koja je donijela i čitav niz normi odnosno standarda posebice standarda kvalitete pod skupnim nazivom ISO 9000. Bit tih standardajest onemogućavanje prolaza roba i usluga slabe kvalitete a ujedno osiguravanje prolaza roba i usluga primjerene kvalitete i stimuliranja njihova trajnog poboljšanja. Mjera za kvalitet je roba i usluga bez nedostataka i što potpunije zadovoljavanje potreba i interesa kupca - u ovom slučaju turista. Utvrđene standarde prihvatile su sve zemlje - članice EU i izvan nje i dopunile normama koje su za njih specifične. Kvaliteta po tim standardima turističkih usluga postala je osnova konkurentske borbe.
Ona zemlja koja se neće uspjeti na vrijeme svojom turističkom ponudom prilagoditi promjenama u turističkoj potražnji što pretpostavlja prihvaćanje i stvaralačku promjenu navedenih standarda naći će se ubrzo na samoj periferiji svjetskih a posebice europskih kretanja u turističkogospodarskoj sferi.
Ključne riječi
turističko tržište potražnje; turistička ponuda; kvalitet turističkih usluga; standardi kvalitete; primjena standarda
Hrčak ID:
182486
URI
Datum izdavanja:
30.7.1996.
Posjeta: 1.161 *