Prethodno priopćenje
ISPITIVANJE MOTIVACIJE PODUZETNIKA ZA OSNIVANJE HOSTELA U GRADU ZAGREBU
Marina Gregorić
orcid.org/0000-0003-0741-2908
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Ana Vrkljan Muraj
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Jasenka Haleuš
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Posljednjih godina raste broj privatnih hostela koji se osnivaju u Gradu Zagrebu s ciljem ostvarenja prihoda za poduzetnike od kojih većina nisu hotelijeri te im nedostaju formalna znanja u ovoj djelatnosti. Motivi osnivanja često su različiti, a među njima i trend porasta broja turista i potreba tržišta za ovom vrstom smještaja, što je za poduzetnike prilika da se ostvare u pothvatu. Unatoč pozitivnim turističkim trendovima, pojedini hosteli nisu uspješni te su neki i prestali s radom. Predmet istraživanja ovoga rada je utvrditi čimbenike motivacije poduzetnika za osnivanje hostela na području grada Zagreba. U radu su obuhvaćeni utjecaji formalnog i neformalnog obrazovanja poduzetnika kao načelo održivosti poslovnih pothvata. Istraživanjem se želi utvrditi jesu li su poduzetnički pothvati osnivanja hostela rezultat stečenog formalnog obrazovanja i iskustva poduzetnika ili odgovor na trendove porasta turističke djelatnosti te ispitati jesu li i u kojoj mjeri osnivanju hostela prethodili izrada i postojanje poslovnog i strateškog marketing plana, u kojoj se mjeri provode i kakva im je uspješnost poslovanja danas. Cilj je, također, istražiti obrazuju li se poduzetnici i menadžeri hostela u gradu Zagrebu kontinuirano, pohađaju li treninge, radionice, savjetovanja, koriste li formalne i neformalne oblike učenja kako bi osigurali dugoročnu održivost na tržištu. Metode primijenjene u ovome radu su istraživanje za stolom na temelju domaće i strane literature, stručnih i znanstvenih radova, kao i povijesna metoda, metoda analize i sinteze te kvantitativna i kvalitativna metoda. Kvantitativna metoda provedena je distribucijom anketnog upitnika osnivačima i vlasnicima svih hostela na području grada Zagreba. Kvalitativna metoda izvršena je intervjuiranjem odgovornih osoba pri Ministarstvu turizma i Turističkoj zajednici grada Zagreba. Rezultati istraživanja ukazuju na važnost obrazovanja i postojanje dokumenata poslovnih i strateških marketing planova kako bi se spriječila neuspješnost i osigurala dugoročna održivost poslovanja.
Ključne riječi
hostel; motivacija; obrazovanje; poduzetnički pothvat; strateški marketing plan
Hrčak ID:
183413
URI
Datum izdavanja:
26.6.2017.
Posjeta: 2.048 *