Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

MOTIVACIJA STUDENATA ZA UČENJE POSLOVNOG ENGLESKOG JEZIKA

Antonia Tudor ; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split, Hrvatska
Sandra Kovačević ; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split, Hrvatska
Ada Reić orcid id orcid.org/0000-0003-3719-020X ; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 91-102

preuzimanja: 703

citiraj


Sažetak

U ovom je članku prikazano istraživanje stavova studenata prema učenju engleskog jezika na Visokoj školi za sportski i turistički menadžment, odnosno što ih motivira za njegovo učenje. Mnogi su lingvisti u svojim istraživanjima motivaciju podijelili u razne skupine, međutim lingvisti Lambert i Gardner, koji su proveli opsežna istraživanja na temu motivacije, podijelili su je na dvije skupine, integrativnu i instrumentalnu. Cilj je ovog istraživanja prikazati zasnivaju li studenti motivaciju za učenje engleskog jezika na integrativnoj motivaciji, tj. potrebi da nauče ne samo jezik, nego upoznaju i kulturu i običaje zemlje u kojoj se taj jezik govori ili na instrumentalnoj motivaciji, tj. želji da nauče jezik kako bi postigli određeni cilj. Polazna je pretpostavka da je zasnivaju na instrumentalnoj motivaciji. Uvodni dio rada donosi pregled istraživanja i zaključaka eminentnih lingvista koji su se bavili temom motivacije te se raspravlja o važnosti motivacije studenata. U nastavku su doneseni analiza i rezultati anketnog upitnika provedenog na uzorku od 41 studenta s ciljem ukazivanja na koji način pristupiti nastavi engleskog jezika na visokoj školi. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su polaznu pretpostavku jer je visok postotak studenata izrazio pozitivan stav prema tvrdnjama koje se odnose na instrumentalnu motivaciju, no pokazalo se da na neke tvrdnje vezane uz integrativnu motivaciju studenti također pokazuju pozitivan stav. Međutim, integrativna motivacija ipak je zastupljena u manjem obimu. Ovim je utvrđeno da je u nastavi potrebno poticati integrativnu motivaciju jer studenti trebaju poznavati i kulturu i običaje jezika kojeg uče kako bi postali dio poslovnog svijeta.

Ključne riječi

engleski jezik; integrativna motivacija; instrumentalna motivacija; studenti sportskog i turističkog menadžmenta

Hrčak ID:

183420

URI

https://hrcak.srce.hr/183420

Datum izdavanja:

26.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.644 *