Prethodno priopćenje
VAŽNOST DUALNOG OBRAZOVANJA KAO JEDAN OD NAČINA UČENJA ZA PODUZETNIŠTVO
Vedrana Šimunić
orcid.org/0000-0001-5156-4672
; Privatna gimnazija i ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Poduzetništvo, kao jedna od ključnih kompetencija u obrazovanju, pruža kontinuirani razvoj svake osobe, ali i gospodarstva u cjelini. Cilj je poduzetništva poticanje i razvoj kreativnosti, ali i iznošenje vlastitih ideja na inovativan način, a sve u svrhu prilagodbe stalnim promjenama na tržištu uslijed globalne konkurencije. Svaka osoba, ako se želi probiti na tržište, ali i opstati na njemu, mora od najranije dobi ulagati u sebe i poduzetničke kompetencije kako bi uspjela. Ovim radom prikazat će se mišljenja srednjoškolaca strukovnog i gimnazijskog usmjerenja, kao i studenata ekonomskog usmjerenja o važnosti ranog učenja za poduzetništvo projektnom i praktičnom nastavom te stručnom praksom. Fokus će biti i na eventualnoj prednosti strukovnog usmjerenja naspram gimnazijskog upravo zbog poticanja na kreativno i vlastito mišljenje te pripremu za poslovni svijet. Empirijski dio rada autorica će potkrijepiti teorijom uz dodatna pojašnjenja ključnih pojmova. U radu će se navesti i nekoliko relevantnih definicija na temu poduzetništva te će se pojasniti ključne karakteristike poduzetnika koje će imati veliku ulogu u prepoznavanju potencijalnih poduzetnika ciljane skupine ovog rada. Najvažniji je cilj rada prikazati mišljenja o važnosti ranog učenja za poduzetništvo na kreativan i zanimljiv način dualnim obrazovanjem, i to na uzorku od 121 učenika u dobi od 15 do 24 godine. Uz navedeno, jedan od važnijih ciljeva jest podići svijest mladim osobama o važnosti učenja za poduzetništvo jer je ono jedna od ključnih karika razvoja gospodarstva. Ovim se radom ispitalo četiri hipoteze. Sve zadane hipoteze upućuju na potrebu za promjenom. Provedbom ideje Kurikularne reforme u potpunosti bi se promijenio način školovanja što su i sami učenici prepoznali kao problem.
Ključne riječi
poduzetništvo; kompetencije; dualno obrazovanje, projektna nastava
Hrčak ID:
183508
URI
Datum izdavanja:
26.6.2017.
Posjeta: 2.027 *