Informatologia, Vol. 50 No. 1-2, 2017.
Izvorni znanstveni članak
RE-EVALUACIJA STRATEŠKOG MODELA TURISTIČKE DESTINACIJE – PRAKTIČKA IMPLEMENTACIJA TEORIJE I KONCEPTA
Marko Koščak
; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Tony O’Rourke
; Institut za financije, London, Velika Britanija
Dinko Bilić
; Hrvatsko komunikološko društvo
Sažetak
U svom radu nastojimo identificirati ono što smatramo disfunkcionalnim barijerama u razvoju ekološki i ekonomski održivog turizma na lokalnoj razini. Pomaci na turističkom tržištu doveli su do inicijative, da se veća važnost pridaje onim kretanjima koja po svojoj prirodi imaju tendenciju ka lokalnoj orijentaciji, za razliku od nacionalno ili međunarodno usmjerenog koncepta. U našem smo istraživanju komparativno upotrijebili četiri studije slučaja u kojima je izražena prednost lokalno usmjerenih turističkih modela prema metodi „odozdo prema gore“, odnosno participativnog planiranja, u čijem je temelju koalicija ključnih lokalnih aktera posloženih obrnuto od modela „odozgo prema dolje“ utemeljenom na nacionalnim ili međunarodnim strukturama.
Ključne riječi
turistička destinacija; metoda "odozdo prema gore"; lokalna koalicija; destinacijski menadžment
Hrčak ID:
183665
URI
Datum izdavanja:
28.6.2017.
Posjeta: 2.064 *