Pregledni rad
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj
Ksenija Rukavina Kovačević
; Riječka nadbiskupija, Rijeka
Kornelija Mrnjaus
orcid.org/0000-0003-4273-0442
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Predmet katoličkog vjeronauka u školi u Republici Hrvatskoj utemeljen je na cjelovitom i sustavnom odgoju učenika u katoličkoj vjeri. Analiza udžbenika za katolički vjeronauk, čiji se rezultati navode u ovom radu, imala je za cilj ispitati zastupljenost vrijednosnih odrednica (identitet, odgovornost, dijalog, dostojanstvo osobe, solidarnost i kršćanska duhovnost) koje se tematski promiču u udžbenicima te usklađenost istih s ishodima učenja nastave vjeronauka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja 12 verificiranih udžbenika za katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu, odnosno 299 udžbeničkih tema s pripadajućim tekstovima, pri čemu je praćena pojavnost pojedinih vrijednosnih sadržaja. Istraživanje se temeljilo na dvjema glavnim
hipotezama: 1. u udžbeniku za katolički vjeronauk za svako pojedino godište prisutne su sve vrijednosne odrednice i 2. omjer zastupljenosti vrijednosnih odrednica u udžbenicima za katolički vjeronauk u svim godištima usklađen je s ishodima učenja nastave vjeronauka. Rezultati analize ukazali su na nedostatnu usklađenost vrijednosnih prioriteta u
tematskim sadržajima pojedinih udžbenika s obzirom na definirane programske smjernice (ishode učenja) katoličkog vjeronauka u školi.
Ključne riječi
katolički vjeronauk; udžbenici; vrijednosti; analiza; ishodi učenja
Hrčak ID:
187632
URI
Datum izdavanja:
16.1.2017.
Posjeta: 1.378 *