Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta

Davor Brđanović orcid id orcid.org/0000-0001-8048-8840 ; Glazbena škola u Varaždinu


Puni tekst: hrvatski pdf 459 Kb

str. 339-362

preuzimanja: 1.604

citiraj


Sažetak

Doprinoseći očekivanoj budućoj reformi hrvatskog obrazovnog sustava, ovaj se članak bavi jednim njegovim segmentom – vrednovanjem u umjetničkom glazbenom obrazovanju. Na prigodnom uzorku 271 nastavnika hrvatskih glazbenih škola, 108 (39,85 %) muškoga i 163 (60,15 %) ženskoga roda, rad propituje vrednovanje sviranja i zaključno ocjenjivanje instrumentalnih predmeta na godišnjem ispitu iz sviranja u glazbenoj školi te nastavlja ranija autorova dokimološka istraživanja ovog područja (Brđanović, 2012.). Cilj je rada bio utvrditi podržavaju li nastavnici sadašnji način vrednovanja ili se zalažu za neka druga rješenja. T-test za nezavisne uzorke pokazao je kako nema statistički značajnih razlika među stavovima prema ispitu iz sviranja instrumenta u glazbenoj školi s obzirom na rod ispitanika. Jedini je
izuzetak stav da je ispit prilika za natjecanje učenika, s kojim su nastavnici iskazali statistički značajno veće slaganje (t = 2,79; p = 0,006) u odnosu na nastavnice – uz niske vrijednosti aritmetičkih
sredina obiju grupa. Jednosmjerna analiza varijance (ANOVA) među
konstruiranim grupama (0 – 10 g.; 11 – 24 g.; 25 i više g. staža) nije našla statistički značajne razlike u stavovima prema ispitu u odnosu na broj godina radnoga staža ispitanika. Većina nastavnika, njih 78,97 % podržava sadašnji način vrednovanja sviranja, a prijedlozi poboljšanja i/ili promjena ne izlaze iz već postojećega okvira vrednovanja. Opisno ocjenjivanje predlaže 2,58 %, a kvalitetnije sustavno standardiziranje vrednovanja samo 0,74 % ispitanika. Ukupni rezultati istraživanja upućuju na zaključak kako je dodatna i kontinuirana edukacija nastavnika neophodan preduvjet za moderniziranje kurikulumskih
rješenja na području vrednovanja sviranja u hrvatskom umjetničkom
glazbenom obrazovanju.

Ključne riječi

glazba; glazbena škola; ispit sviranja; stavovi nastavnika; obrazovna reforma

Hrčak ID:

187646

URI

https://hrcak.srce.hr/187646

Datum izdavanja:

11.9.2017.

Posjeta: 2.548 *