Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2391
Načelo jednake vrijednosti u priznavanju neformalnog i informalnog učenja: Koncept koji različito percipiraju ključni dionici u sustavu visokog obrazovanja
Mislav Balković
; University College Algebra
Dražan Kozak
; Mechanical Engineering Faculty, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Vladimir Šimović
; University North, Varaždin
Sažetak
Preporuka Vijeća Europske unije iz prosinca 2012. uvela je koncept jednake vrijednosti standarda koji se koriste za stjecanje kvalifikacije putem vrednovanja neformalnog i informalnog učenja i standarda koji se koriste u formalnom obrazovanju, s preporukom da se takvi sustavi vrednovanja implementiraju u svim zemljama članicama EU do 2018. To je potaknulo razvoj politika u više zemalja članica EU, uključujući i Hrvatsku, s ciljem donošenja prijedloga novih zakona, preporuka za osiguravanje kvalitete i pružanja potpore takvim odredbama. Ovaj članak predstavlja rezultate triju kvantitativnih istraživanja u visokom obrazovanju koja su uključivala ukupno 2027 sudionika iz različitih interesnih skupina relevantnih u području priznavanja prethodnog učenja. Rezultati otkrivaju općenito podupiranje koncepta, s nedostatkom razumijevanja njegovih cjelovitih implikacija, kao i značajne različitosti u pristupima i stavovima visokoobrazovnih institucija i drugih dionika, posebno korisnika vrednovanja, prema standardima i metodama provjere znanja i upotrebi ishoda učenja. Sve to implicira da će se promjene vezane uz koncepte provjere znanja i veću upotrebu sumativnih metoda utemeljenih na standardima vezanim uz nacionalni kvalifikacijski okvir potencijalno sporije i teže implementirati u Hrvatskoj nego što to kreatori politika na razini EU očekuju.
Ključne riječi
provjera znanja; okvir; vrednovanje; kvalifikacija
Hrčak ID:
187834
URI
Datum izdavanja:
29.9.2017.
Posjeta: 1.874 *