Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2207

Geografsko porijeklo autora odgojno-obrazovnih istraživanja

C.C. Wolhuter ; Faculty of Education Sciences, North-West University


Puni tekst: engleski pdf 169 Kb

str. 981-1000

preuzimanja: 218

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 169 Kb

str. 981-1000

preuzimanja: 251

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja najprije izgraditi teorijski okvir o relevantnosti porijekla autora koji provode odgojno-obrazovna istraživanja, a zatim istražiti trenutne obrasce s obzirom na porijeklo tih istih autora. Utvrđeno je da se porijeklo autora povezuje s brojnim komponentama istraživačkog procesa, što obuhvaća: prikupljanje podataka, njihovu obradu i tumačenje, istraživačku etiku, sadržaj istraživanja, konstrukciju teorije i unapređenje prakse. Istražena je lokacija 18 523 autora čiji su radovi 2012. godine objavljeni u 219 indeksiranih časopisa za odgoj i obrazovanje (Thomson Reuters). Pojavljuje se vrlo neujednačen obrazac. Gotovo polovina svih zemalja ne bilježi nijednog autora u ovoj analizi. Blizu 90 % autora živi u dvama središtima međunarodne mreže za odgojno-obrazovna istraživanja, u Sjevernoj Americi – Zapadnoj Europi i slabijoj Istočnoj Aziji-Pacifiku. Središta nižeg ranga su Turska, Južna Afrika i Brazil. U zaključku su navedene određene preporuke za daljnja istraživanja, kao i za korigiranje tako neujednačenog obrasca znanstvene aktivnosti.

Ključne riječi

autori članaka; časopisi za odgoj i obrazovanje; istraživači odgoja i obrazovanja; teorija odgoja i obrazovanja; analiza sustava u svijetu

Hrčak ID:

187837

URI

https://hrcak.srce.hr/187837

Datum izdavanja:

29.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.506 *