Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja

Dijana Drandić orcid id orcid.org/0000-0003-0645-4698 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 445 Kb

str. 439-459

preuzimanja: 2.996

citiraj


Sažetak

Svaki učenik s teškoćama u razvoju uključen u redovni odgojno-obrazovni proces, na temelju procjene njegovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba,ima pravo na pomoćnika u nastavi. Cilj ovog rada bio je provesti validaciju mjernoga instrumenta PUNinkluzija u kontekstu našega odgojno-obrazovnoga sustava, utvrditi kako pomoćnici u nastavi (PUN) percipiraju svoju ulogu u provođenju inkluzivnoga obrazovanja u osnovnim školama te učestalost prakticiranja pojedinih uloga. Ispitivanje je provedeno na prigodnom uzorku od N = 152 pomoćnika u nastavi koji rade u osnovnim školama, na području Istarske županije. Rezultati faktorske analize pokazuju da je ulogu pomoćnika u nastavi moguće opisati kroz sedam faktorskih dimenzija: odgojno-obrazovna uloga pomoćnika u nastavi u inkluzivnoj školi; poticanje socijalizacijskih aktivnosti u razredu; suradnja sa svim sudionicima u inkluzivnom procesu; spremnost na dodatnu edukaciju; međusobno povjerenje; spremnost na dodatni angažman te dobrobit inkluzije za sve učenike. Pouzdanost ljestvice provjerena je primjenom Cronbach alfa koeficijenta (α=,81), dok je valjanost testirana faktorskom analizom (KMO=,74).

Ključne riječi

komunikacija; podrška; poticaj; socijalizacija; učenik s teškoćama

Hrčak ID:

188294

URI

https://hrcak.srce.hr/188294

Datum izdavanja:

15.11.2017.

Posjeta: 5.064 *