Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovanje u kontekstu Hegelove „druge prirode“

Jure Zovko ; Sveučilište u Zadru, Odjel za filozofiju


Puni tekst: hrvatski PDF 1.371 Kb

preuzimanja: 987

citiraj


Sažetak

U ovom članku riječ je o Hegelovom poimanju obrazovanja (Bildung) u kontekstu „drugeprirode“. Pod „drugom prirodom“ Hegel podrazumijeva „svijet duha koji je on sam stvorio“(Filozofija prava § 4). Taj svijet duha zapravo je „životni svijet“ (Lebenswelt) tradicije, umjetnostii kulture u kojemu se sloboda etablirala kao temeljna vrijednost. Po Hegelovom mišljenju,zadatak obrazovanja (Bildung) i formiranja u filozofskoj tradiciji jest postići da se prihvatimoralnost koja je postala „druga priroda“ individuuma. Za Hegela, obrazovanje je procesu kojemu se individualni um udiže do univerzalnosti. Obrazovanje (Bildung) kao uzdizanjesvijesti do spoznaje i znanosti (Wissenschaft) nije prenošenje i akumulacija informacija, negoje to oblikovanje mislećeg subjekta. Sukladno tomu, oblikovanje je interpretirano kao kritičkoposvajanje i posredovanje kulture.

Ključne riječi

Hegel; obrazovanje; znanost; „druga priroda“

Hrčak ID:

190120

URI

https://hrcak.srce.hr/190120

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.689 *