Psihoterapija, Vol. 31 No. 2, 2017.
Stručni rad
OSVRT NA OSOBNA ISKUSTVA SUPERVIZANTA TIJEKOM EDUKACIJE IZ PSIHOANALIZE
Ljiljana Milivojević
orcid.org/0000-0003-4455-7401
; dr. med., neuropsihijatar, trening-psihoanalitičar i trening-grupni analitičar, član IPA, Privatna praksa, Beograd
Sažetak
Supervizija je centralni dio treninga u psihoanalizi koji se odvija u tripartitnom modelu i dio je profesionalnog razvoja kandidata.
Cilj supervizije je da supervizor uči kandidata nužnim znanjima i vještinama, kako bi potaknuo učenje i osobni rast, kojim će izvoditi svoj analitički rad što je bolje moguće. Tijekom odvijanja supervizije fokus treba biti na osiguravanju razumijevanja bolesnika, kojega
kandidat prikazuje, te učenja tehnike. U supervizijskom procesu, supervizor i kandidat su jednako aktivni, svatko na svoj način,
također u ovom procesu oni utječu jedan na drugoga. Neizbježne teškoće u superviziji su produkt nesvjesnog međusobnog sudjelovanja u procesu u sklopu supervizorskog učenja.
S druge strane, kroz sam proces supervizije mogu se otkriti slabosti supervizora, njegova subjektivna doživljavanja supervizijskog procesa u kojima se mogu pojaviti njegov odnos prema kandidatu, ali i njegovu pacijentu.
U ovom radu prikazujem kompleksan proces supervizije kroz osobna doživljavanja supervizorskog procesa tijekom edukacije iz psihoanalize.
Nije mi bilo jednostavno napisati ovaj prikaz, bila sam sklona odustati, ali uz podršku i poticaj sam ipak završila rad. Shvatila sam koliko je teško iznijeti tako osobna doživljavanja o svom supervizoru, ali i o sebi u procesu učenja. Otpor koji se provlačio kroz cijeli proces pisanja ometao je moju radost pisanja i uložila sam veliki trud da završim ovaj tekst, kratak, a tako naporan.
Ključne riječi
supervizija; supervizor; student
Hrčak ID:
192445
URI
Datum izdavanja:
15.1.2018.
Posjeta: 1.705 *