Educatio biologiae, No. 3., 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi
Monika Golubić
; Osnovna škola Sunja, Sunja, Hrvatska
Valerija Begić
; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Žaklin Lukša
; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Petra Korać
; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović
; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje makrokoncepta Razmnožavanje i razvoj organizma među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih škola, na temelju učeničkih odgovora na pitanja uz makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma na Županijskom natjecanju iz biologije 2015. i 2017. godine. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Izdvojeni su i objašnjeni problemi koje učenici pokazuju u svojim odgovorima kao i njihove miskoncepcije vezane uz koncept razmnožavanje. Utvrđeno je i opisano postojanje niza problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivnost i samostalni rad učenika.
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma; 7. i 8. razred osnovne škole; natjecanje učenika; problemi i miskoncepcije
Hrčak ID:
192683
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 4.247 *