Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32633/eb.3.5

Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi

Monika Golubić ; Osnovna škola Sunja, Sunja, Hrvatska
Valerija Begić ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Petra Korać ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.420 Kb

str. 76-99

preuzimanja: 2.157

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 788 Kb

str. 100-105

preuzimanja: 596

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje makrokoncepta Razmnožavanje i razvoj organizma među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih škola, na temelju učeničkih odgovora na pitanja uz makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma na Županijskom natjecanju iz biologije 2015. i 2017. godine. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Izdvojeni su i objašnjeni problemi koje učenici pokazuju u svojim odgovorima kao i njihove miskoncepcije vezane uz koncept razmnožavanje. Utvrđeno je i opisano postojanje niza problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivnost i samostalni rad učenika.

Ključne riječi

konceptualno razumijevanje; makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma; 7. i 8. razred osnovne škole; natjecanje učenika; problemi i miskoncepcije

Hrčak ID:

192683

URI

https://hrcak.srce.hr/192683

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.247 *