Educatio biologiae, No. 3., 2017.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.3.9
Izrada fotoherbarija: poticanje svijesti učenika o biljkama
Jelena Barbarić – Gaćina
orcid.org/0000-0002-0376-6517
; Prirodoslovno – grafička škola, Zadar, Hrvatska
Martina Perić
; Prirodoslovno – grafička škola, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Iza projekta pod nazivom Zelene ulice našeg grada, pokrenutog u Prirodoslovno – grafičkoj školi u Zadru, krije se fotoherbarij. U fotoherbariju se, umjesto sušenih biljnih primjeraka, sakupljaju fotografije biljaka. Osnovna ideja je da učenici fotografiraju biljke po ulicama, parkovima i vrtovima rodnog grada pomoću fotoaparata ili smartphonea. Nakon toga određuje se rod i vrsta biljke, a onda se fotografije biljaka s pripadajućim podacima postavljaju u fotogaleriju po datumu fotografiranja. Svakoj se biljci pridružuje lokacija, tako da se na karti Zadra postavlja točkica na mjestu gdje je biljka fotografirana. Postavljanje fotografija na zemljopisnu kartu u sklopu web stranice škole, pretvara fotografije biljaka u značajnu bazu podataka koja je putem interneta dostupna svima.
Izrada fotoherbarija u nastavi biologije izlazi iz okvira tradicionalne nastave, a njegova je vrijednost u poticanju učenika da kroz fotografiranje upoznaju svijet oko sebe, u ovom slučaju biljni svijet, jer su upravo biljke u najmanjem fokusu učeničke pažnje. Osim toga, pri izradi fotoherbarija integrira se nastava biologije s nastavom grafičke grupe predmeta.
Ključne riječi
fotoherbarij; integrirana nastava; biologija; grafika
Hrčak ID:
192687
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 2.670 *