Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Difuzijski modeli u marketingu: kako modelirati efekt egzogenih varijabli?

Sonja Radas


Puni tekst: hrvatski pdf 90 Kb

str. 30-51

preuzimanja: 471

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 258 Kb

str. 30-51

preuzimanja: 19.552

citiraj


Sažetak

U marketingu se difuzijski modeli tradicionalno koriste za modeliranje dinamike životnog ciklusa proizvoda, za predviđanje potražnje za novim proizvodom te kao pomoć pri donošenju odluka u vezi s uvođenjem proizvoda na tržište. Od kada su se počeli koristiti u marketingu, difuzijski su modeli postali vrlo kompleksni. Ta je složenost posljedica potrebe da se poveća prognostička sposobnost modela i da se oni što više prilagode potrebama menadžera. Vezano s time, jedan od izazova u difuzijskom modeliranju jest inkorporiranje marketinških varijabli. Ovaj članak nudi okvir unutar kojeg se mogu sistematizirati difuzijski modeli u marketingu, pri čemu se poseban naglasak stavlja na ulogu marketinških varijabli. U članku su uspoređeni različiti modeli, te su izložene njihove prednosti i nedostaci. Ujedno su ponuđene neke smjernice za buduća istraživanja.

Ključne riječi

difuzija inovacija; difuzijski modeli

Hrčak ID:

18398

URI

https://hrcak.srce.hr/18398

Datum izdavanja:

10.1.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 21.680 *