Prethodno priopćenje
Percepcija učenika: kako se ponaša omiljeni učitelj
Irena Labak
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju, Osijek, Hrvatska
Ana Babić Čikeš
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za psihologiju, Osijek, Hrvatska
Predrag Pale
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Emocije učenika u prema njihovim učiteljima važan su aspekt procesa učenja u školi. Pozitivan odnos između učenika i nastavnika povećava motivaciju učenika za obavljanje zadataka. Nema istraživanja o karakteristikama nastavnika koji su omiljeni učenicima. Cilj ovog istraživanja bio ispitati neke od karakteristika (način učenja, komunikacija, osobnost) omiljenih nastavnika učenika u osnovnoj i srednjoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 1035 učenika. Procijenili su 40 izjava o osobnosti omiljenog nastavnika, načinu učenja i načinu komunikacije s učenicima. Rezultati pokazuju da je omiljeni učitelj onaj koji provjerava njihovo prethodno znanje i objašnjava nove pojmove, onaj s kojim učenici surađuju i koji je dobar organizator te prati njihov rad. Učenikova percepcija omiljenoga učitelja ovisi o dobi i spolu učenika. Za razliku od starijih učenika mlađi su dali veće ocjene za skoro sve ispitane varijable. Interakcija između spola i dobi također se pokazala statistički značajnom.
Ključne riječi
omiljeni učitelj; način učenja; komunikacija; osobnost učitelja; učenici
Hrčak ID:
195149
URI
Datum izdavanja:
18.12.2017.
Posjeta: 3.205 *