Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Percepcija učenika: kako se ponaša omiljeni učitelj

Irena Labak ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju, Osijek, Hrvatska
Ana Babić Čikeš ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za psihologiju, Osijek, Hrvatska
Predrag Pale ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 36.203 Kb

str. 35-48

preuzimanja: 880

citiraj


Sažetak

Emocije učenika u prema njihovim učiteljima važan su aspekt procesa učenja u školi. Pozitivan odnos između učenika i nastavnika povećava motivaciju učenika za obavljanje zadataka. Nema istraživanja o karakteristikama nastavnika koji su omiljeni učenicima. Cilj ovog istraživanja bio ispitati neke od karakteristika (način učenja, komunikacija, osobnost) omiljenih nastavnika učenika u osnovnoj i srednjoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 1035 učenika. Procijenili su 40 izjava o osobnosti omiljenog nastavnika, načinu učenja i načinu komunikacije s učenicima. Rezultati pokazuju da je omiljeni učitelj onaj koji provjerava njihovo prethodno znanje i objašnjava nove pojmove, onaj s kojim učenici surađuju i koji je dobar organizator te prati njihov rad. Učenikova percepcija omiljenoga učitelja ovisi o dobi i spolu učenika. Za razliku od starijih učenika mlađi su dali veće ocjene za skoro sve ispitane varijable. Interakcija između spola i dobi također se pokazala statistički značajnom.


Ključne riječi

omiljeni učitelj; način učenja; komunikacija; osobnost učitelja; učenici

Hrčak ID:

195149

URI

https://hrcak.srce.hr/195149

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.205 *