Pregledni rad
Učenička percepcija primjene skupinskoga rada u nastavi gramatike
Vesna Bjedov
orcid.org/0000-0003-2765-8593
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za hrvatski jezik i književnost
Marija Sigurnjak
orcid.org/0000-0002-9089-8306
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za hrvatski jezik i književnost
Sažetak
U ovome se radu govori o učeničkoj percepciji primjene skupinskoga rada u nastavi gramatike. Ponajprije se na teorijskoj razini razlažu obilježja skupinskoga rada: kriteriji podjele učenika u skupine, podjela uloga u skupinama, broj učenika u skupini, vrste zadataka, trajanje skupinskoga rada. S obzirom na primjenu skupinskoga rada u nastavi gramatike ističu se Težakovi stavovi i gledišta. U istraživačkome dijelu rada prikazuju se rezultati provedenoga anketiranja na uzorku od 302 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda dviju osnovnih škola te učenika prvih, drugih i trećih razreda dviju gimnazija. Cilj je bio ispitati učenike o zainteresiranosti za skupinski rad, zatim o čestoti rada u skupinama u nastavi gramatike, ostvarivanju skupinskoga rada u jednome satu i dvosatu, o podjeli uloga u skupinskome radu, zastupljenosti istovrsnih i raznovrsnih zadataka, o broju učenika u skupini, kvaliteti odnosa učenika u skupinskome radu te o procjeni učinkovitosti skupinskoga rada u nastavi gramatike. Rezultati su provedene ankete pokazali da postoji zainteresiranost ispitanih učenika za ovaj oblik rada, ali je organizaciju i provedbu skupinskoga rada u nastavi gramatike moguće poboljšati, poglavito kada je riječ o podjeli uloga u skupinama te oblikovanju kataloga pravila.
Ključne riječi
obilježja skupinskoga rada; skupinski rad u nastavi gramatike; suradničko učenje; učenička percepcija organizacije i provedbe skupinskoga rada
Hrčak ID:
198793
URI
Datum izdavanja:
22.2.2018.
Posjeta: 2.454 *