Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom

Sanja Bilač orcid id orcid.org/0000-0001-8198-6534 ; Elementary School Spinut in Split
Dubravka Miljković orcid id orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski pdf 130 Kb

str. 11-23

preuzimanja: 655

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 130 Kb

str. 11-23

preuzimanja: 647

citiraj


Sažetak

Upravljanje razredom i disciplinom važno je područje poučavanja za koje se učitelji procjenjuju nedovoljno stručno osposobljenima. Refleksivna se praksa smatra djelotovornim pristupom u upravljanju razredom i disciplinom te omogućuje kritičko promišljanje odgojno-obrazovne prakse. Umjesto isključivog fokusiranja na primjenu strategija upravljanja razredom, provođenjem refleksivne prakse učitelj osvještava različite načine razmišljanja, ponašanja i akcija u upravljanju razredom i disciplinom; identificira mogućnosti za uvođenje promjena u odgojno-obrazovnu praksu i profesionalno se razvija. Uzimajući u obzir zahtjevan proces (samo)refleksije; nedovoljno spoznaja i iskustava hrvatskih učitelja o tome kako provoditi refleksivnu praksu i uvoditi promjene, pretpostavljamo kako Vodič za refleksivnu praksu može biti važna potpora njezinoj implementaciji i profesionalnom razvoju učitelja. Cilj ovoga rada bio je utvrditi povezanost samoprocjene stručne osposobljenosti učitelja za upravljanje razredom i disciplinom i samoprocjene potpore Vodiča uvođenju promjena u praksi, u skladu s iskazanom razinom osviještenosti ispitanika o refleksivnoj praksi u etapi refleksija o refleksiji. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 111 učitelja razredne i predmetne nastave. Za učitelje je organizirana edukacija (sadržaj koji je objavljen na službenim stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje): sudjelovali su u plenarnom predavanju o upravljanju razredom i disciplinom i radionici o refleksivnoj praksi, a zatim mjesec dana u svome razredu provodili refleksivnu praksu uz potporu Vodiča. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajnu pozitivnu korelaciju samoprocjene stručne osposobljenosti za upravljanje razredom i disciplinom i samoprocjene potpore Vodiča za refleksivnu praksu u sljedećim elementima: potpora refleksivnom razmišljanju, dokumentiranje prakse i uvođenje poboljšanja u praksu kod ispitanika koji su iskazali pozitivan stav prema primjeni refleksivne prakse. Može se zaključiti kako je Vodič za refleksivnu praksu primjeren i potencijalno važan oblik potpore uvođenju promjena u upravljanje razredom i disciplinom u odgojno-obrazovnoj praksi te u osvještavanju učitelja u razumijevanju vlastite uloge u uvođenju promjena.

Ključne riječi

refleksija o refleksiji; upravljanje razredom i disciplinom; Vodič za refleksivnu praksu

Hrčak ID:

200232

URI

https://hrcak.srce.hr/200232

Datum izdavanja:

28.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.000 *